Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

ילדים תזונה

תזונת תינוקות בימים של חוסר וודאות

השנה האחרונה שעברה עלינו , הייתה שנה לא פשוטה ולא אופיינית, בלשון המעטה, וגם ההורים הסבלניים ביותר, ניצבו בפני לא מעט אתגרים בין 2020 ו-2021. כמובן, שעם כל שלל הקשיים של להיות עם המשפחה יום יום ושעה שעה בבית, נוסף גם הקושי של ההתמודדות עם תזונה וסדר יום שלפתע השתבשו כליל בגלל העדר המסגרות והעבודה מהבית.

אי הוודאות, חוסר הידיעה מה הלאה, העצבים לעיתים וגם השעמום, קלקלו לרבים את הרגלי התזונה וגרמו להם לעיתים דחופות לנשנש ולפתוח את המקרר בחוסר סיפוק. האלמנט היחיד, שיחד עם זאת שכחנו, הוא שהילדים שלנו הם ספוג, ואם הם כבר אוכלים מוצקים, הרי שדרך אכילה מבולגנת ולא מסודרת שמלווה בהרבה מאכלים לא בריאים, הם משהו שגם הם ילמדו לחקות בבוא הזמן בעיתות של חוסר וודאות. לכן, לקראת המכה הבאה, והלוואי שזו לא תגיע, הנה כמה טיפים חשובים איך להתארגן לתזונה של תינוקות, פעוטות וכמובן גם עבור עצמכם בימי חוסר וודאות.

דאגו שתמיד יהיו בבית נשנושים בריאים בהישג יד גם עבור הקטנטנים

גם בעיתות שאינן משבר, קופסא מוכנה של ירקות טריים וחתוכים המונחים במרכז השולחן בסלון או במטבח או קערת פירות לצד גבינות רזות, יוכלו לתת מענה מיידי לאי אלו “חשקים” לנשנוש וסתם לאכול שמשעמם. חיתכו יפה את הירקות בקערת זכוכית וערמו אותם אלו על אלו כך שיראו מרחוק את כל הצבעים, ותנו לקסם הצבעוני לעשות את שלו.

פירות שכבר עבר זמנם, בשילוב מים, לימון, קרח ונענע עם קופסה עם מקל מתאים, יכולים להפוך בקלות לקרטיבים טעימים ובריאים.  אם מדובר בחורף, הרי שתוכלו להכין עוגת שיבולת שועל בשילוב פירות שונים והנה לכם עוד פתרון קליל לסגירת הפינה של משהו מתוק.

כמובן, שאם יש תינוקות בבית שרק החלו לאכול, מומלץ את הירקות החתוכים והפירות להחליף במחית חלקה שתאפשר גם להם ליהנות מכל הטוב והצבעוניות הזו.

וותרו על הטלויזיה והקפידו על ארוחות מסודרות יחד

דווקא בעיתות של לחץ, מאוד קל לנטוש הרגלים כמו ארוחות משפחתיות ולעבור לנשנש כל היום בין הארוחות עד שמספיק שבעים. אבל השיטה הזו, שבה אוכלים תוך כדי ועל הדרך גם מאכילים את הילדים, היא מתכון בטוח לכך שלא תגיעו לרמת שובע נאותה וגם לא הילדים ומפה הדרך לנשנש ולאכול שלא בניגוד לסימני הרעב שלנו, קצרה במיוחד.
לכן, הקפידו על ארוחות בוקר כולם ביחד , תנו גם לתינוק או לפעוט שלכם לקחת חלק ולאכול בזמן שאתם אוכלים ואפשרו לו להרגיש שלפחות סדר היום, למרות כל הבלגן שבחוץ נשמר. לילדים ובעיקר תינוקות, חזרתיות וטקסיות, הם אי של בטחון וזה לא יכול להזיק גם למבוגרים.

אל תחליפו אוכל ברגש בתזונת התינוק שלכם

חשוב לזכור, אוכל אינו מהווה נחמה והוא לא תחליף לרגש! מכיוון שתזונה המתעצבת בשלב הינקות והילדות היא דבר שילווה את ילדכם לאורך כל התבגרותו ואף הרגלי התזונה שלו כאדם מבוגר, חשוב כבר מקטנות להפריד בין אוכל ורגש. אם התינוק או הילד לחוצים ובוכים אל תדחפו להם אוכל. חבקו אותם ותדגישו שאתם כאן כדי לשמור ולהגן עליהם.

Accessibility