Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

תזונה

איזה מאכלים טובים למתחים ולחצים ביום יום (לחץ נפשי – מזונות מרגיעים)

אוכל

בעולם המהיר של היום, לחץ הפך לחלק בלתי נמנע מחיי היומיום עבור אנשים רבים. בין אם מדובר במועדי עבודה, אחריות אישית או לחצים חברתיים, מתח יכול להתבטא בדרכים שונות, ולהשפיע על הבריאות הנפשית והגופנית כאחד. אמנם ישנן אסטרטגיות רבות לניהול מתח, כולל פעילות גופנית, מדיטציה וטכניקות הרפיה, אך לעתים קרובות מתעלמים מתפקידה של הדיאטה בניהול מתח. עם זאת, מחקרים מצביעים על כך שלמזונות מסוימים יכולים להיות השפעה מרגיעה על הגוף והנפש, המסייעים בהקלת הלחץ היומיומי.

איזה מאכלים טובים למתחים ולחצים ביום יום( מזונות מרגיעים – לחץ נפשי):

  1. פחמימות מורכבות:

    • שיבולת שועל: שיבולת שועל היא מקור עשיר לפחמימות מורכבות המעודדות את ייצור הסרוטונין, נוירוטרנסמיטר הידוע בהשפעותיו המרגיעות. בנוסף, שיבולת שועל מכילה סיבים מסיסים, שעוזרים לייצב את רמות הסוכר בדם ולמנוע עליות והתרסקויות שיכולות לתרום ללחץ.
    • בטטה: בטטה היא עוד מקור מצוין לפחמימות מורכבות ועמוסות בחומרים מזינים כמו ויטמין C ואשלגן, שיכולים לעזור לווסת את לחץ הדם ולהפחית את ההשפעות הפיזיות של מתח.
  2. חומצות שומן אומגה 3:

    • סלמון: דגים שומניים כמו סלמון עשירים בחומצות שומן אומגה 3, אשר הוכחו כמפחיתות את רמות הקורטיזול, הורמון הקשור ללחץ. אומגה 3 תומכת גם בבריאות המוח ועשויה לסייע בשיפור מצב הרוח והרווחה הכללית.
    • זרעי פשתן: זרעי פשתן הם מקור צמחי לחומצות שומן אומגה 3 וניתן לשלב אותם בקלות בשייקים, יוגורט או שיבולת שועל להגברת הלחץ.
  3. מזונות עשירים במגנזיום:

    • תרד: תרד הוא ירק ירוק עלים עשיר במגנזיום, מינרל הממלא תפקיד מפתח בהרפיה וניהול מתחים. מגנזיום עוזר לווסת נוירוטרנסמיטורים ועשוי להשפיע על מערכת העצבים.
    • שקדים: שקדים הם לא רק מקור טוב לשומנים בריאים אלא גם מספקים מגנזיום, מה שהופך אותם לחטיף נוח ומשביע לזמן הלחץ.
  4. תה צמחים:

    • תה קמומיל: תה קמומיל ידוע בסגולותיו המרגיעות ושימש במשך מאות שנים כתרופה טבעית למתח וחרדה. הוא מכיל נוגדי חמצון כמו אפגנין, הנקשר לקולטנים מסוימים במוח, מעודד רגיעה ומפחית תסמיני חרדה.
    • תה מנטה: תה מנטה הוא אפשרות מרגיעה נוספת שיכולה לעזור להרפיית שרירים ולהפיג מתחים. הטעם המרענן שלו יכול גם לספק הסחת דעת חושית ברגעי לחץ.
  5. שוקולד מריר:

    • שוקולד מריר: שוקולד מריר מכיל פלבנואידים, אשר הוכחו כמשפרים את מצב הרוח ומפחיתים את הורמוני הלחץ. בנוסף, שוקולד ממריץ את הייצור של אנדורפינים, הכימיקלים הטבעיים של הגוף, המספקים דחיפה זמנית של מצב הרוח.
  6. מזונות עשירים בפרוביוטיקה:

    • יוגורט: יוגורט מכיל פרוביוטיקה, חיידקים מועילים התומכים בבריאות המעיים. מחקר חדש מצביע על קשר בין בריאות המעיים ומצב הרוח, כאשר פרוביוטיקה עשויה לשחק תפקיד בהפחתת מתח וחרדה.
    • קפיר: קפיר הוא מוצר חלב מותסס הדומה ליוגורט אך בעל עקביות דלילה יותר. הוא עשיר בפרוביוטיקה וניתן ליהנות ממנו בפני עצמו או לערבב אותו בשייקים לחטיף מוריד מתחים.

מסקנה: שילוב של מזונות משחררי מתחים אלה בתזונה היומית שלך יכול לספק לא רק יתרונות תזונתיים אלא גם לתמוך ביכולת הטבעית של הגוף שלך להתמודד עם מתח. אף על פי ששום מזון לא יכול להעלים את הלחץ לחלוטין, בחירה מודעת לגבי מה שאתה אוכל יכולה לתרום לאורח חיים בריא ומאוזן יותר. על ידי הזנת הגוף שלך עם מזונות מרגיעים אלה, אתה יכול לטפח תחושת רגיעה ורווחה בחיי היומיום שלך. זכור להקשיב לרמזים של הגוף שלך, לתרגל מתינות ולתעדף תזונה מאוזנת לניהול מתח מיטבי.

Accessibility