Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

ילדים תזונה

מתכונים דיאטטיים – זה לא אסון!

דיאטה

מתכונים דיאטטיים מפחידים אתכם? חושבים שדיאטה חייבת להיות חסרת טעם, מרעיבה או ללא הפינוקים להם התרגלתם בתזונה חסרת מעצורים. תופתעו לגלות אך כיום באמצעות שילוב נכון של מרכיבים רבים אפשר לבנות דיאטה שתסייע לכם לרדת במשקל מבלי שתהיו רעבים כל היום. מה מאפיין מתכונים לדיאטה שלא יגרמו לכם לזנוח את המשימה כבר בתחילתה?

מהי דיאטה?

דיאטה היא תהליך שבו אתם משנים את דפוסי האכילה שלכם לצד שינוי באורח החיים כולו. מטרתה לאפשר לגוף לשרוף שומנים שהצטברו בו ולוודא כי לא ייווצרו בגוף מצבורי שומן נוספים. פעמים רבות נגלה כי השינויים בתזונה מאפשרים לנו לנוע בקלות רבה יותר, אנו פחות כבדים ולמעשה מעוניינים לשמור על התזונה הבריאה והמאוזנת גם לאחר שהגענו למשקל היעד שלנו.

גיוון של מרכיבים שונים בכל יום

אם תלמדו לבשל כמות גדולה של מתכונים דיאטטיים תגלו שכאשר לא “משעמם” על הלשון אתם מסוגלים לעמוד ביעדים שהצבתם לעצמכם. מתכונים המשלבים עופות, דגים ובשרים לצד גבינות וירקות אינם מורכבים רק מסלט חסה או מבטטה בודדת. המתכונים הללו פשוט מכילים פחות שומנים ומסייעים לכם ליצור “גירעון קלורי” אותו תשיגו בשמירה על אורח חיים בריא ופעיל לצד הכנסה של כמות קטנה יותר של קלוריות.

מתכננים ארוחת ערב לילדים? הפכו אותה למאוזנת ובריאה

כאשר מתכננים ארוחת ערב לילדים כדאי מראש לשלב את המרכיבים שאתם משלבים בתזונה המאוזנת שלכם. השמנת ילדים, במיוחד במערב, היא אחת הבעיות הנפוצות. מדוע? משום שאיננו נוהגים לבשל כל יום ופעמים רבות אנו נהנים מהנוחות הנלווית לביקור ברשת מזון מהיר זו או אחרת במקום לנסות מתכונים דיאטטיים גם כחלק מהתזונה שלהם.

שאר המשפחה אינה מתבססת על מתכונים דיאטטיים? היזהרו מהשאריות!

אחד היתרונות בשילוב תזונה מאוזנת לכל המשפחה הוא שאינכם אוכלים שאריות של מזון ה”שובר” את הדיאטה. פעמים רבות אנו “מתעצלים” לבשל לעצמנו, ואוכלים שאריות שהשאיר הבן הגדול, לצד מספר שאריות של הילדה הקטנה ומנשנשים מדי פעם את אחד הממתקים שנועדו דווקא לזאטוטים בארון. כאשר כל הבית אוכל בריא ממנות ארוחת ערב לילדים ועד שאריות ארוחת הבוקר שנותרו במקרר – יהיה קל יותר לשמור על הדיאטה.

מותר מדי פעם ליהנות ממנה אחת מחוץ לתפריט הקבוע

לצד המנות הנפלאות המחכות לכם כאשר אתם ניזונים משפע מתכונים דיאטטיים מותר מדי פעם לחטוא בפסטה עתירת קלוריות. הרצון העז לחזור להרגלים הישנים, הגעגועים למנה זו או אחרת והצורך הגדול במנות מתוקות או בסוכרים עשוי להיות המכשול מספר אחד לדיאטה שלכם. לכן, מדי פעם הרשו לעצמכם להתפנק במנה אחת מהעידן הישן ולאחר מכן לחזור דיאטה המאוזנת שקבעתם לעצמכם. את התוצאות תראו בקרוב מאד מול המראה.

אל תסתפקו רק בתזונה

כפי שציינו לעיל תזונה דיאטטית בלבד אינה מספיקה. חשוב לשלב גם פעילות גופנית מאוזנת כמו הליכה, ריצה, שחייה או אימון במכון כושר. כאשר אתם שורפים קלוריות במהלך הפעילות הגופנים אתם גורמים לגוף לבצע את חילוף החומרים מהר יותר וידוע שכל גרם של שריר ישרוף יותר שומנים מאשר גרם של רקמות אחרות בגוף.

מעבר לזה הפעילות הגופנית משחררת בגוף מגוון רחב של חומרים ה”מרימים” את מצב הרוח והשילוב הנפלא בין גוף לנפש מקלים על תהליך ההרזיה. לכן, אל תסתפקו רק בארוחות המבוססות על מתכונים לדיאטה אלא הוסיפו את הפעילות הממריצה את הגוף והנפש ומסייעת לכם לצלוח גם את המשוכה הזו בהצלחה ולשמור על היעדים שהשגתם במסע לבטן שטוחה יותר.

Accessibility