תזונה

המאכלים שכדאי לכם להכניס לתפריט היומי

המאכלים שכדאי לכם להכניס לתפריט היומי
המאכלים שכדאי לכם להכניס לתפריט היומי

אנו מורכבים מהמזון אותו אנו מכניסים לגופנו – לכן התזונאים ממליצים לשלב את כל אבות המזון, וויטמינים, מינרלים חיוניים ואף סיבים תזונתיים המסייעים לגוף בתהליך ניקוי הרעלים הטבעי. הוספה של מספר מאכלים טעימים במיוחד לתפריט היומי תסייע לנו להעניק לגוף את כל הטוב הזה. כיצד תוסיפו את כל המרכיבים הללו? הכל במאמר הבא.

דג סלמון

חושבים על עוד ארוחה בשרית? החליפו אותה יום אחד במנת דג טעימה במיוחד – כאשר נמליץ על דג הסלמון. החבר הוורדרד המככב בגרסתו הנאה במנות סושי מקומיות יכול לככב על הצלחת גם בגרסה צלויה בתנור, מטוגנת (במעט שמן) על מחבת או על הגריל בפעם הבאה שאתם עושים “על האש”. הסלמון מכיל מגוון רחב של מרכיבים חיוניים לגוף כמו אומגה 3, ו7 סוגים שונים של ויטמין B, אשלגן, סלניום ונוגדי חמצון.

טחינה משומשום מלא

למרות הקרבה של מנת הטחינה שלנו למנות החומוס הבריאות פחות, מסתבר שמדובר במזון בריא במיוחד שכדאי להוסיף לסלט (נסו לוותר על הנטייה “לנגב” אותה בפיתה מזדמנת המוסיפה קלוריות ופחמימות מיותרות). השומשום בטחינה כולה מכיל כמות נכבדה של סידן לו העצמות שלנו משוועות בכל גיל ובמיוחד בשלב ההתפתחות של ילדים או בגיל השלישי.

אבוקדו

האבוקדו החשב לאחד מהירקות המכילים כמות גבוהה יותר של קלוריות ולכן רבים גם טועים לחשוב שאינו בריא. מסתבר, על פי מומחי התזונה, כי האבוקדו היה יכול בקלות להתחרות במזונות רבים המכונים סופר-פודס. הוא עשיר בוויטמין C, בוויטמין E ואף מכיל את האשלגן החיוני כל כך לגוף. לכן, בתזונה מאוזנת נמליץ להוסיף אותו פעם פעמיים בשבוע – בצורתו הגולמית או בשילוב עגבנייה מרוסקת לממרח גוואקמולה טעים במיוחד.

טופו

יתרונותיה של הסויה נחקרו לאורך השנים והטופו, הגרסה המעובדת אך טעימה להפליא המשתלבת במגוון רחב של מאכלים משמשת כמקור מצוין ליתרונות הסויה. מחקרים שונים הוכיחו את יעילות בהפחתת שכיחותן של תסמיני גיל המעבר ואף להפחתת שכיחות סרטן השד. כל זאת בזכות הכמות הגבוהה של הפיתואסטרוגנים – אסטרוגנים ממקור צמחי. מעבר ליתרונות “הנשיים” של הסויה נמלא בטופו גם כמות רבה של חלבון. חבילה אחת של 150 גרם של טופו, למשל, מספקת כמעט מחצית מכמות החלבון המומלצת לאדם בוגר ששוקל 65 ק”ג. עבור צמחונים, כמובן, הטופו מהווה תחליף אידאלי למרכיבים הנמצאים בבשר ובדגים.

גרנולה

הגרנולה, השותפה הטבעית ליוגורט או לדייסה שלכם מכילה שיבולת שועל ומעניקה לגוף מנת ברזל חיונית לצד סידן, סיבית תזונתיים המשמשים כמטאטא הטבעי של הגוף על מנת להיפרד מרעלים שונים ואף מגוון רחב של ויטמינים. גרנולה עשירה באגוזים מוסיפה גם שומנים חיוניים ואבץ והופכת את המעדן הטעים הזה לחגיגת בריאות. מעבר ליתרונות הללו היא גם מסייעת באיזון מערכת העיכול ורמת האלכוהול בדם ומשתלבת בארוחת הבוקר או הערב כתחליף בריא למתוקים עתירי סוכר, שומנים וצבעי מאכל. מי שבכל זאת אינו מוכן לוותר על מנה מתקתקה מדי פעם ישמח לקרוא את ההמלצה האחרונה שלנו.

חטיף בריאות

אחרי הארוחה הנפלאה שהכנתם עם כל המרכיבים שציינו קודם, רבים מאתנו מעוניינים בקינוח מתקתק. עצרו עוד רגע קל לפני שאתם פונים לעוגת השיש בארון. תוכלו להעניק לגוף כמות גדולה של פרוטאין ומינימום שומנים באמצעות פרטנר שמככב בעיקר במכוני הכושר – חטיף בריאות. מעדנים אלה הנכנסים בקלות לכיס ויכולים ללוות אתכם גם בהפסקה קצרה במהלך יום העבודה מכילים שקדים, אגוזים, דגנים וסילאן או דבש שמרגיעים את הכמיהה שלנו למתוק ומחזקים את התזונה היומית במרכיבים החיוניים.

Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

Accessibility