ילדים תזונה

למה לאכול ארוחת בוקר? כל הסיבות הבריאותיות לפניכם

ארוחת בוקר במיטה
ארוחת בוקר במיטה

ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביום? חלק מהתזונאים יטענו כי מדובר במיתוס שיש להפריכו, אחרים ממשיכים ומצדדים בחשיבותה של הארוחה הראשונה. חלקנו לא מסוגל לטעום ולו זית לפני שחלפו השעתיים הראשון משעת היקיצה ואחרים רצים למטבח לסעודת מלכים בבוקר. אספנו את כל הסיבות הבריאותיות להתחיל את היום בסעודה.

מאתחלים את מערכת העיכול

מערכת העיכול שלנו אינה פעילה כל היום. כאשר אנו מריחים מעדן כלשהו אנו מתחילים לרייר והבטן מאותתת לנו כי אנו רעבים. לאחר הארוחה מערכת העיכול עדיין ממשיכה לסמן לנו את תחושת הרעב (באמצעות אותו עצביים במוח) גם כאשר הגוף ניזון. לכן, אנו מרגישים ששבענו רק כחמש עשרה דקות לאחר שסיימנו את הארוחה. הארוחה הראשונה שלנו בגוף מתחילה את היום בצורה מלאת אנרגיה.

הזמן בו הילדים צורכים מוצרי חלב רבים

במהלך היום הילדים בדרך כלל מעים בין נשנוש מזדמן לארוחת הצהריים הגדולה. את המפגש עם מוצרי החלב רובנו משאירים לארוחת הבוקר הקלילה או לארוחת הערב. הדרך הטובה ביותר להעניק את יתרונות הסידן לזאטוטים הגדלים בקצב מתגבר וזקוקים לוויטמין D על מנת לבנות את תשתית העצמות היא באמצעות ארוחת בוקר מזינה הכוללת לפעמים גם פינוקים כמו פנקייקס.

איך שורפים את הקלוריות של טוסט או פנקייקס? על הגברת קצב חילוף החומרים

מחקרים אחרונים הוכיחו אמנם כי אין הבדל בין חילוף החומרים בבוקר לחילוף החומרים בערב, אך עם זאת כאשר הגוף מקבל כמות גדולה יותר של ארוחות במהלך היום – מול תזונה המכילה את אותם הפריטים בארוחה אחת בלבד – קצב חילוף החומרים גבוה בהרבה. הסיבה לכך נובעת ממנגנון שנועד להגן על הגוף בימים עברו. כאשר תזונה התבססה על ליקוט או מזון מציד הגוף היה אוגר את השומנים והמזון עד “לארוחה הבאה”. כאשר אנו מפזרים את הארוחות במהלך היום אנו מאותתים לגוף שכרגע אנו נמצאים בתקופה של שפע וניתן להשתמש בחורים להם זכה בארוחה האחרונה, לשרוף שומנים ולהתכונן לארוחה הבאה.

רוצים שאף אחד לא יוותר על ההרגל? חפשו מתכון לארוחת בוקר

מעוניינים לאכול פנקייקס או להתחיל את היום דווקא בארוחה בריאה? אחד הסודות שיהפכו את השמירה על ארוחת הבוקר להרגל היא באמצעות גיוון. בכל יום נסו למצוא מתכון לארוחת בוקר המכיל מגוון רחב של מרכיבים חיוניים לגוף, כאשר תוכלו לשלב בין ארוחה הכוללת סלט וביצים, לארוחה קלילה וקלה להכנה כמו פנקייקס עם תות שדה. גיוון המתכונים יהפוך את ארוחת הבוקר לפעילות המרכזת סביבה את כל המשפחה הסקרנית לגלות – מה אוכלים היום?

לסיכום, כפי שציין הרמב”ם בכתביו מומלץ בבוקר לאכול כמו מלך, בצהריים כמו נסיך ובערב כמו אביון. ארוחת הבוקר שלנו היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא ותירוץ נפלא להתחיל את היום יחדיו סביב השולחן לפני שאנו ממהרים לבית הספר או לעבודה.

Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

Accessibility