תזונה

למה לנהל אורח חיים טבעוני זה בריא?

מתכונים טבעוניים

טבעונות זו תזונה המבוססת על מזונות מן הצומח, בישראל היא רווחת מאוד ומאפשרת לרבים הבוחרים בדרך זאת ליהנות ממגוון מתכונים טבעוניים, שמבטיחים את קבלת כל הויטמינים והמינרלים הדרושים לשמירה על בריאות איתנה ולאורך זמן. למה להיות טבעוני זה בריא? כל המידע לפניך!

הטבעונות טובה ללב שלכם

מזונות שמקורם מן החי מכילים אחוזים גבוהים של כולסטרול LDL זהו הכולסטרול הרע אשר פוגע בתפקודי כלי הדם המגיעים ללב. אנשים רבים הסובלים מיתר לחץ דם וכולסטרול גבוה מוצאים שישנם מתכונים טבעוניים שעונים על הצרכים התזונתיים והרגשיים שלהם. כך למשל, אפשר ליהנות מסייטן אשר מזכיר בטעמו ואף בתוצרו את מאכל השווארמה. הסייטן הוא מיצוי של גלוטן המכיל אחוזים גבוהים של חלבון, ניתן לשלב אותו עם כל קטנייה או פחמימה ובשילוב עם ירקות מאודים או מבושלים ניתן לקבל מנה דיאטטית משביעה למדי.

המבורגר טבעוני

אם אתם חובבי בשר מושבעים אך רוצים לשנות את אורח חייכם תוכלו להתנסות בתחליפי הבשר המצוינים שמצויים בטבעונות כגון: י טופו וסויה. הדבר נכון גם לגבי המאכל האהוב – ההמבורגר. את ההמבורגר הטבעוני ניתן להכין כקציצה המורכבת מעדשים. ההכנה עצמה דומה להכנת קציצה מבשר. תוכלו לשלב  זרעי צ’יה ועשבי תיבול אשר יעניקו את הטעם והניחוח הטעים. במחלקות הטבע בשווקים, יש גרסה תעשייתית שלא נופלת בטעמה מהגרסה הביתית. את קציצת ההמבורגר הטבעוני ניתן לטגן במעט שמן המתאים לטיגון ( קנולה או אפילו שמן זית) על מחבת עשויה טפלון ולשלב יחד עם מנת אורז, פירה בשילוב מעט בצל מטוגן להעשרת הטעמים וכן עם ירקות מאודים או מבושלים לקבלת גרסה דלת קלוריות. ניתן למצוא מספר מתכונים טבעוניים לקציצה זו בגרסאות שונות.

דואגים מהמשקל? הטבעונות תשנה את חייכם ומשקלכם

רבים מאמינים שכדי לפצות על החסכים במוצרי חלב יש לצרוך כמויות גבוהות של מאפים, מוצרי שומשום וגם אגוזים ושקדים. כמובן שצריכה לא מבוקרת של אלו, עלולה להביא לאחוזי שומן גבוהים ולעליה תלולה במשקל. גם כאן עומדים לרשותכם מתכונים טבעוניים, שיסייעו  לכם ליהנות מכל העולמות ועדיין ליהנות ממשקל תקין. דוגמה מצוינת היא – אורז הודי. המטבח ההודי ידוע בחיבתו למזונות צמחונים וטבעוניים וניתן למצוא בו מתכונים רבים, אשר עונים על הצרכים התזונתיים ומספקים מנת חלבון מלאה. מטבח זה עשיר בסיבים תזונתיים ותבלינים שיוצרים חגיגה של טעמים ותורמים לתחושה של שובע. האורז ההודי מרוכז מאורז בסמטי, המבושל יחד עם שלוש שיני שום, חצי בצל מטוגן, שש שיני ציפורן, שלושה תרמילים של הל וכפית כורכום. כל אלו נפתחים יחד בתהליך הטיגון לכדי קשת של טעמים שמשתלבים נהדר עם חופן אגוזי קשיו ומוגשים יחד עם פטרוזיליה או כוסברה. מנה זו לא רק עשירה בטעמים ובניחוחות, כי אם משביעה את הבטן והנפש ותשמור על משקלכם מאוזן.

לסיכום, כפי שניתן לראות להיות טבעוני זה לבחור בבריאות, כיום בזכות מתכונים רבים ושילובים נכונים, ניתן להגיע לתפריט מאוזן וליהנות מעושר קולינרי חדש.

Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

Accessibility