תזונה

מתכונים לדגים – אפשרויות שונות למנות דגים

מתכונים לדגים

הם פשוטים יחסית להכנה, עם התיבול והרוטב הנכון הם יהפכו כל ארוחה לחגיגה והם מזוהים לא מעט עם הטעמים של ארוחה ביתית עשירה ומפנקת. דגים הם האופציה הקלילה כתוספת למנות בשריות או כמנות שעומדות בפני עצמן. תוכלו למצוא מתכונים רבים להכנת דג סלמון, דג מרוקאי ועוד מגוון עשיר של דגים, רטבים וטעמים.

לא על החריימה לבדו

אם אתם מתכוונים להכין דג מרוקאי, כדאי לתקן טעות נפוצה. דג מרוקאי אינו חריימה וקיימים הבדלים בין שתי המנות האלו. חריימה היא מנה של דג אשר מבשלים אותה ברוטב סמיך. הרוטב מבוסס על רסק עגבניות, פפריקה, שום ותבלינים נוספים כמו כמון וקימל. לעומתו, דג מרוקאי מתאפיין בכך שיש לו רוטב דליל יחסית. הרוטב מבוסס על עגבניות טריות, שום, פלפלים מתוקים, פפריקה והחלק הבלתי נפרד מהמנה: הכוסברה. אם אתם קצרים בזמן אבל רוצים לקבל מנה מעולה, תוכלו להשתמש במטבוחה רגילה או פיקנטית כדי לקבל את הסמיכות של הרוטב העשיר.

באילו דגים נשתמש?

כדי להכין דג מרוקאי, נצטרך להצטייד בדג לבן. על פי רוב יהיה זה דג נסיכת הנילוס. מלבד נסיכת הנילוס ניתן להשתמש בסוגים אחרים של דגים כמו אמנון או בורי. דגים קצת יותר “יוקרתיים” שגם יתאימו למנה יהיו מוסר ים או לוקוס.
תיכף נגיע לאופן ההכנה של דגים אחרים כמו למשל דג סלמון, אך נתעכב לרגע על אופן ההכנה של דג מרוקאי. על פי רוב נעשה שימוש בפילה של דג. החיסרון של שיטה זו הוא באיבוד חלק משמעותי מטעמה של המנה, שמגיע מאדרות הדג. כדי להתגבר על כך אפשר להכין את המנה באמצעות חיתוך של הדג כפרפר או סטייק (ולא בצורה של פילה). דרך אחרת היא להכניס לרוטב את הראש ועצמות הדג כדי לקבל את כל הטעם הקיים בהם וכמו כן את הג’לטין הטבעי.

כל הדרכים לאכול סלמון

היישר מהחופים הצפוניים של האוקיינוס השקט, מגיע אלינו דג סלמון. את הסלמון נהגו לדוג במשך שנים רבות במעלה ערוצי הנחלים. מדובר ככל הנראה באחד הדגים האהובים ביותר, ולא סתם. דג הסלמון נחשב לדג מאוד בריא, משום שהוא מכיל כמות גבוהה של חומצות שומן מסוג אומגה 3. כמו כן הוא מכיל ויטמין בי 12, ויטמין די וכמובן חלבון. כל אלה תורמים להפחתת הסיכויים ללקות במחלות לב, הם משפרים את תפקוד הראייה ותפקוד המוח ועושים רק טוב לעור הגוף.

ניתן לאכול דג סלמון בצורות שונות, בשונה מהכנת דג מרוקאי. אפשר לאכול אותו כדג נא, אך גם בתור סלמון מעושן, אפשר לאדות או לטגן אותו, לאפות או לצרוב אותו. רק תחליטו. קוויאר אדום הוא מאכל שעשוי מביצי הסלמון ואותו אוכלים כשהוא כבוש בחומץ.

ואם אתם שואלים מהיכן מגיע הצבע הכתום הייחודי לו? דג סלמון ניזון מסרטנים, המעניקים לו את הגוון הזה. מגדלי סלמון כיום נוהגים להוסיף את הפיגמנט של צבע זה למזון של דגי הסלמון. הסיבה שעושים זאת היא משום שלפיגמנט הזה יש חלק חשוב בהתפתחותה של מערכת העצבים של הסלמון ובקצב הגידול שלו.

Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

Accessibility