תזונה

אירוח בריא – רעיונות וטיפים

אירוח בריא

לאחר עשורים של מחקרים, ניתן לראות כי בשנים האחרונות החלה התזונה המאוזנת לחלחל אל תודעתו של הקהל הרחב. אך שגרת בריאות זו ממש לא נעצרה בתזונה היומיומית. אט אט, ניתן לראות כי יותר ויותר אנשים מחפשים אחר תחליפים תזונתיים שיתאימו גם לשמחות ולאירוח חגיגי.
כן, אנחנו יודעים מה אתם חושבים; מיד בהישמע המילה “אירוח”, אנו מידית מרגישים דרוכים מן האתגר. כיצד נענה על ציפיותיהם של אורחינו לשולחן הגדוש במנות מעוררות תיאבון תוך שאנו מנסים לשמור על קו תזונתי בריא ומאוזן? עם הטיפים הבאים, האתגר ייראה הרבה יותר קטן!

כריכונים מזמינים ומרעננים

כריכונים הם דרך נפלאה לשמור על הבריאות, ועם זאת לדאוג שכולם ייצאו שבעים ורעננים. לצד הפלוס הגדול שאנו יכולים לבחור בלחם שיפון או לחם מקמח מלא, הבחירה בכריכונים פותחת בפנינו שפע של אפשרויות לרכיבים בעלי ערכים תזונתיים החיוניים לגוף וערך קלורי נמוך שישמור על כולם בדיוק בגזרה הנכונה.
ניתן להעשיר את טעמם של הכריכונים עם שפע של ממרחים בהכנה ביתית דוגמת חרדל, רוטב בפסטו בהכנה ביתית, טחינה המבוססת על טחינה גולמית ביתית, חומוס ועוד. לצד הממרח, באפשרותכם לתבל את המנה עם ירקות שונים, גבינות או לחילופין נתחי בשר אפויים.
אחד מן היתרונות הגדולים של הוא בעובדה שניתן לבצע הפרדה בין כריכונים חלביים לבשריים. בדרך הזו, כל המוזמנים יכולים ליהנות מן המנות החביבות עליהם מבלי לפגוע ברגשותיהם של אלו השומרים על כשרות.

סושי בשפע של טעמים

המטבח האסייתי הביא לנו מגוון רחב של טעמים מרעננים ומשובחים. במרבית המקרים, מנותיו של המטבח האסייתי-ישראלי, איך נאמר לא הכי בריאותיים. עם זאת, הסושי הוא ללא ספק הנציג אחד ויחיד שעומד איתן ומייצג את כלל המזרח הרחוק בגאווה.
לפני שתתחילו במלאכת החיפוש הקדחתנית בין מסעדות סושי בראשון לציון, ירושלים, חיפה או כל עיר אחרת, עצרו לרגע ושימו את הדגש על הרכיבים התזונתיים הנכללים ברול. וודאו בהזמנה כי הסושי איננו אפוי וכי הוא איננו מכיל שבבי בטטה או ירקות שטוגנו. נוסף על כך, מומלץ לבחור במסעדות סושי שאינן מיועדות למזון מהיר, שכן מסעדות אלו יקפידו על אורז שאיננו מתקתק.
את הרטבים דוגמת הטריאקי והסויה, מומלץ לרכוש בנפרד וזאת כדי להקפיד על ערכים תזונתיים שלא יפגמו בארוחה.

פשטידות בריאותיות

הם חמות, עטופות בניחוחות ופשוט נראות מזמינות! אין דבר נפלא יותר מפשטידות שיכולות להגיע בשפע של טעמים מגוונים ומרעננים. ומה השוס? ראשית כל הן פשוטות להכנה ואינן דורשות מאיתנו לעמוד במשך שעות רבות ושנית ניתן להכין אותן במהירות ובקלות תוך הקפדה על ערכים קלוריים נמוכים.
טיפ למתכון מהיר וטעים: ערבבו גבינה לבנה וקוטג’ בבלילה אחת. הוסיפו אל הבלילה ביצה טרופה וערבבו שנית. לאחר מכן, חתכו חצי בצל וחופן פטריות בצורה גסה והכניסו לבלילה. הוסיפו כף קמח אחת וכפית מלח. ערבבו את הבלילה וצקו אותה אל תוך תבנית אפיה. בתוך 30 דקות, והרי לכם פשטידה בריאותית וטעימה.

Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

Accessibility