Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

ילדים

לימודים בתחום הטיפול

ילד מרים את החולצה שלו
ילד מרים את החולצה שלו

חולמים על קריירה חדשה או על תחום בו תוכלו לטפל? לימודי טיפול משפחתי הם התשובה עבורכם. הטיפול במשפחה הוא תחום שתפס תאוצה בשנים האחרונות, בעיקר סביב משבר הקורונה. העובדה שמשפחות רבות נדרשו לבלות בין כתלי הבית בצורה אינטנסיבית גרמה למשברים משפחתיים וגם זוגיים. לימוד הטיפול במשפחות יחד עם קורס ייעוץ זוגי יכולים לאפשר למי שרוצה לטפל בזוג או במשפחה לקבל את הכלים המתאימים.

למה לפנות לטיפול?

יש מי שיגידו שפניה לטיפול משפחתי או זוגי היא ממש לא אופציה עבורם. במסגרת קורס ייעוץ זוגי או לימודי טיפול משפחתי, תשמעו לא פעם את ההתנגדויות השונות לטיפול. יש מי שעבורו טיפול הוא דבר יקר שנחשב בגדר מותרות, יש מי שלא מעוניין לחלוק את סודותיו עם מישהו זר ויש מי שלא מאמין בטיפול מכל סוג שהוא, על אחת כמה וכמה כאשר הוא כולל בני משפחה או בני זוג. אז מדוע לפנות לטיפול? התשובה היא פשוטה: כי רוצים. אנשים שרוצים לשפר את מצבם הנפשי, או את מערכות היחסים המשמעותיות שלהם יפנו לטיפול. עם כל החשיפה והתחושה הלא נעימה לעתים, הם יחוו את הטיפול כמשהו חיובי שטוב שעשו. התקווה היא כי בין אם במסגרת טיפול משפחתי או טיפול זוגי, יתחולל שינוי שישפיע לטובה על כל המשפחה.

האם זה מתאים לי?

שאלה נוספת שמתעוררת בקרב מי שחושבים על ללמוד קורס ייעוץ זוגי היא האם תחום הייעוץ הזוגי מתאים עבורי? יש מי שיגעו בנושא הטיפול הזוגי רק במסגרת לימודי טיפול משפחתי, ויש מי שיתמקדו רק בתחום מקצועי זה. לימודים אלה הם מגוונים, משום שמדובר בלימודי תעודה על פי רוב והשוני בין הקורסים ניכר ממוסד לימודים אחד למשנהו. בראש ובראשונה, כדאי לשאול את עצמנו מדוע אנחנו מעוניינים ללמוד את התחום: האם כדי להעשיר את עצמנו? האם כדי לטפל באנשים בסופו של דבר? כל תשובה היא תשובה נכונה, אם היא התשובה המתאימה עבורכם. כאשר יש לכם את התשובה לשאלה זו, יהיה לכם יותר פשוט לבחור מקום בו תלמדו את התחום.

איך לבחור מסלול?

במידה והחלטתם שאתם מעוניינים לקחת קורס ייעוץ זוגי או ללמוד לימודי טיפול משפחתי, רצוי לקבל המלצות מאנשים שכבר עוסקים במקצוע ומטפלים. ההמלצות נוגעות למקום הלימודים, לתוכנית הייחודית של כל מוסד וגם לאפשרויות התעסוקה בסיום הקורס. בידקו מה מקנה הקורס, והאם התעודה מותנית במבחן מסוים או בשעות של סטאז’. זיכרו כי מי שבסופו של דבר מטפל באנשים, בין אם בטיפול פרטני, זוגי או משפחתי צריך להיות אדם שהוכשר והוסמך לכך, וכזה שאפשר להרגיש בטוחים במחיצתו. אמון הוא הדבר החשוב ביותר בחדר הטיפולים, תהא הסיבה שבגינה הגעתם לטיפול. בניית האמון היא גם נושא חשוב אשר נלמד במסגרות אלה כחלק מתוכנית ההכשרה.

Accessibility