ילדים תזונה

איך להרגיל את הילדים לאכול בריא?

אוכל בריא לילדים
אוכלים בריא

לאכול בריא מגיל צעיר – החשיבות ודרכי היישום

כשילדינו נולדים אנו עושים ככל שניתן על מנת שיאכלו כמה שיותר בתור תינוקות. אנו מתגאים במספר הבקבוקים המלאים שהילד לוגם בכל ארוחה ושמחים על התיאבון הבריא שלו. אלא שמגמה זו עשויה בסופו של דבר לפעול לרעתנו ככל שגיל הילד עולה והוא ממשיך לאכול יותר מידי או לחלופין, מסתפק במגוון תזונתי דל. ילדים חייבים לאכול בריא מכל מיני סיבות ומייד תבינו את חשיבות העניין וכיצד ניתן ליישם זאת בפועל.

החשיבות של אכילה בריאה בקרב ילדים אחת מהתלונות השכיחות ביותר במפגשי הדרכת הורים קשורה לנושא התזונה של הילדים והקושי ליישם אצלם הרגלי אכילה בריאים. ההתעקשות על הקניית אותם הרגלים קשורה למספר סיבות:

· מחקרים גילו כי מספר תאי השומן בגוף נקבע כבר בגיל ילדות וכאשר ילד סובל מהשמנת יתר, רב הסיכוי כי כך גם יהיה בהמשך חייו, בגלל עודף של תאי השומן.

· הפרעות קשב וריכוז, בעיות התנהגות והפרעות שינה – כל אלו ועוד עשויות להיגרם עקב תזונה שאינה נכונה.

· כל העובדות מראות כי ילדים שאוכלים הרכב תזונתי נכון אינם סובלים מבעיות הורמונאליות והרכב גופם הופך להיות מקסימלי בהתאם לגנטיקה שלהם. השרירים שלהם חזקים וכך גם העצמות.

· כאשר ילדים אוכלים נכון, כל הבית אוכל נכון ויש הרבה פחות עימותם וריבים סביב נושא האוכל.

כיצד גורמים לילדים לאכול בריא?

ילדים יכולים להיות מאוד עקשנים בכל נושא האוכל, אבל חשוב שלא לוותר להם. הדרך שהוכחה כטובה ביותר לגרום להם לשתף פעולה, היא פשוט להשתתף איתם באופן פעיל ולהראות להם דוגמא אישית בנושא. לכן, המעבר לתזונה בריאה בבית צריך לחול על כל בני המשפחה ולא רק על הילדים או הילד ה- “בעייתי”. מומלץ לקבוע תור אצל דיאטנית לכל בני המשפחה ולהתחיל לפעול על פי התפריט המומלץ על ידה. רצוי גם לערוך כמה שיותר ארוחות משפחתיות ביחד, זה הוכח כעניין שעוזר לילדים (וגם להורים) להתמיד ולשמור על חיים בריאים.

וכשיש בעיה, יש לפנות לטיפול ולהדרכה

בסופו של דבר, יש מצוי ויש רצוי, ולעיתים לא משנה מה תעשו, הילד יסרב לאכול בריא וימשיך בהרגלים הבעייתיים שלו. הדבר החשוב הוא לא להזניח שכן ילד שכזה עשוי לסבול מעודף או חוסר משקל ואף מבעיות רגשיות שונות שסובבות סביב האוכל. במקרים שכאלו, מלבד פנייה לעזרה מקצועית (רופא, דיאטנית), ניתן לשקול גם את האפשרות לקבל הדרכה הורית כלשהי בנושא. בהדרכה זו (שיכולה לכלול גם את הילד את עצמו) תקבלו ליווי מלא שיעזור לכם לשנות את אורח החיים בבית לבריא יותר, עם המלצות מדוייקות כיצד לעשות זאת. תהליך זה נמשך רק כמה שבועות אבל ייתן לכם כלים לשנים רבות קדימה. שיהיה בהצלחה!

Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

Accessibility