Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

ילדים

להתחיל את הבוקר טוב: מקצרים את זמן ההתארגנות של הילדים

ילד מרים את החולצה שלו
ילד מרים את החולצה שלו

בעזרת כמה טיפים פשוטים תוכלו להתחיל את הבוקר באנרגיות חיוביות

הורים לילדים קטנים עשויים לפעמים להרגיש, שלא משנה באיזו שעה הם יקומו – הזמן לא יספיק להם. המשימות הן מרובות והקטנטנים לא תמיד משתפים פעולה עם הרצון של ההורה למהר, מה שמוביל לעיתים ל”צוואר בקבוק”: ההתארגנות נדחית ונדחית עד לשעה שבה כבר אי אפשר יותר לחכות. בשלב הזה, כל הפעולות החשובות של הבוקר צריכות להתבצע בטווח של דקות ספורות ואז כולם יוצאים מהבית כשהם כועסים. ניתן בהחלט למנוע את התחושה היום יומית המתסכלת הזאת וחשוב שהורים יידעו כיצד להוביל תהליך של שינוי, אצלם בבית.

כיצד להתחיל את הבוקר בחיוך גם כשעייפים

כדי לתפקד בצורה תקינה ולהצליח גם לשדר רוגע וסמכותיות נעימה כלפי הילדים, ההורים צריכים לאפשר לעצמם זמן פרטי ולקחת נשימה עמוקה ואמיתית על הבוקר. לפעמים זה אומר לקום חצי שעה מוקדם יותר, גם אם זה יוצא בחמש בבוקר – וליהנות משקט ושלווה שמטעינים באנרגיות חיוביות. בחירה של קפה טעים מתוך מגוון פודים איכותיים, ביס מעוגייה טעימה או אפילו פרי – כל אלו מעניקים להורה את תשומת הלב שהוא צריך לעצמו, לנפשו ולגופו.

הקושי של ילדים להתארגן מהר ואיך אפשר לעזור להם?

כשמעירים ילדים משינה וגם כשהם מתעוררים בעצמם, לוקח להם זמן להסתגל אל העולם. עבור ילדים מסוימים מדובר בדקות בודדות, אך יש כאלה שגם שעה שלמה לא “מחזירה אותם למציאות”. תפקידכם כהורים הוא לתווך לילדים את השינוי שהתרחש, בין השינה לערות. נסו לבדוק עם הילדים מה בדיוק מסייע להם להתעורר באמת: חיבוק חם, שוקו על השולחן, קורנפלקס- עזרו להם להתחיל את היום בדברים שעושים להם נעים בלב ולא במתן הוראות.

הכנה מראש של הדברים שיש לעשות, תניע לפעולה גם היא: הנחת הבגדים המיועדים ללבישה בערמה מסודרת על שרפרף, הכנת מברשת השיניים כשהיא כבר עם משחה עליה ורק מחכה לצחצוח – כשהילדים יחושו שהמשימות אינן קשות מדי, הם ישמחו יותר לבצע אותן. עם הזמן וההרגל לבצע את הדברים, תוכלו לאפשר להם יותר ויותר עצמאות עד למצב שבו הם יבחרו את הבגדים בעצמם ולא תצטרכו להכין את התלבושת עבורם.

דוגמה אישית היא המתנה הכי גדולה שתוכלו להעניק לילדיכם

ילדים מסתכלים על הוריהם ולומדים מהם כל הזמן, גם באופן גלוי וגם בסתר. אפילו אם הילדים שלכם לא מביעים זאת, הם רואים בכם דוגמה אישית להתנהגות – לטוב ולרע. אם כאשר הילדים קמים, הם ייראו בעיניהם כיצד אתם מתלבשים במהירות ועושים זאת בשמחה, זה ישפיע עליהם מיידית והם ירגישו שכך הדברים צריכים להתבצע. הדרך הטובה ביותר להקנות להם הרגלים נכונים לחיים, היא להוות עבורם דוגמה ולהמחיש להם איך גם משימות מעייפות של בוקר יכולות להיות כיפיות ומובילות, בסופו של דבר, להרגשה טובה ולאווירה נעימה ושמחה בבית.

Accessibility