ילדים

איך להעסיק ילדים במשחקים בעלי ערך גם כשאתם עסוקים

ילדים משחקים
ילדים משחקים

כך תוכלו להעסיק את הילדים ולהצליח להשלים משימת בעבודה

עבור הורה שעובד מהבית, נדמה שמדובר במצב האולטימטיבי: מצד אחד, היכולת לחסוך זמן וכסף על ההגעה למשרד, שהרי הוא נמצא בחדר העבודה או לכל היותר בסלון. מצד שני – הזמינות לילדים והיעדר החשש מ”מי ישמור עליהם אם יהיו חולים”, שהרי אתם עצמכם יכולים לעשות זאת, מבלי לבזבז ימי חופש. למרות היתרונות הברורים הללו, ברור לכל מי שניסה לשלב בין הורות לעבודה מהבית, שזה לא באמת עובד. אם הילדים לא באמת עסוקים במשחק או ביצירה, אתם לא תוכלו לעבוד ואף אחת מהמשימות הללו – לא העבודה ולא הטיפול בילדים, לא יתבצעו כמו שצריך.

הצורך להעסיק את הילדים ולעבוד בו זמנית

גם אם רכשתם קוביות משחק איכותיות והשקעתם כסף רב בצעצועים ברמה גבוהה, חשוב שתזכרו שהמשחקים הללו לא “עובדים לבד” והילדים צריכים הכוונה והנעה חיצונית בדרך כלל – כדי להתחיל ליהנות מהם באמת. אתם כהורים, צריכים לתפקד בכל יום מחדש כמתווכים של העולם עבור הילדים שלכם וזה ללא ספק מהנה, אך גם מעייף ומתיש, בעיקר כאשר במקביל עליכם לפנות זמן לתפקידכם בעבודה.

נראה כי הדרך הנכונה להצליח לשלב בין שני הדברים, אם הילדים אכן נמצאים בבית בשעות שאתם עובדים בהן – בגלל חופשה, מחלה חלילה או אפילו סגר של הקורונה – היא הקניית עצמאות בשלבים.

מתי אפשר לתת לילדים לשחק לבד?

ילדים יכולים וצריכים ללמוד לשחק לבדם. כאשר ילד מעסיק את עצמו בלי שההורה מפקח עליו, זה מפתח את השכל והדמיון וגורם לילד להיות עצמאי יותר. עם זאת, ילדים שאינם מורגלים במשחק עצמאי או שהם צעירים מאוד – צריכים לבנות את העצמאות שלהם בשלבים. תוכלו לתת לילדים שכאלה לשחק לבד, אחרי שהם יידעו מהם כללי המשחק, במובן הכי פשטני של המילה.

לפעמים ישנם כללים ברורים, למשל כאשר מדובר במשחק הזיכרון או במונופול ואז תידרשו להסביר בצורה ברורה כיצד משחקים, אך לעיתים המשחק דורש הפעלת יצירתיות וחשיבה חופשית – למשל משחק בקוביות, יצירה וכדומה. במקרים כאלה, השתלבו אתם בתחילת זמן המשחק ותנו רעיונות לשימוש בצעצוע או בחומרים שנמצאים בשטח, אך הסבירו שאין מדובר בחוקים אלא ברעיונות בלבד ועודדו את הקטנטנים להשתמש בדמיון שלהם.

כמה פעמים צריך לבוא ולבדוק איך הילדים מסתדרים?

אם הילד מתעקש על נוכחותכם בסביבה ואתם חייבים להיות מול המחשב – פנו עבורו מתחם ייעודי למשחקים באופן זמני. הסבירו כי אתם זקוקים לשקט, אך תנו לילד הרגשה שהוא מוזמן לשהות לצידכם אם יקפיד לא להפריע והבהירו שאתם שמחים להיות בחברתו.

אם הילד מאפשר לכם להיות בחדר העבודה ומסכים לשהות בעצמו בחדר אחר, בקרו אותו אחת לזמן מה – למשל, כל רבע שעה, שזהו פרק זמן ארוך מאוד עבורו. שבחו אותו על עצמאותו בכל ביקור שכזה מחדש: עצם מתן תשומת הלב הזו, יעודדו את הרצון של הילד להשביע את רצונכם וכולם ייצאו נשכרים.

Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

Accessibility