תזונה

להוציא את השיעמום מהתפריט

מתכונים לארוחת ערב
מתכונים לארוחת ערב

אנחנו אנשים עסוקים: עובדים קשה, מנסים למלא עשרות משימות בשעה ולא תמיד זוכרים את הדבר החשוב הזה שנקרא תזונה. בין אם יש לנו ילדים או שאנחנו מבשלים אך ורק עבור עצמנו, מתכונים לארוחת ערב הם תמיד עקב אכילס. מצד אחד, רוצים לאכול טוב ובריא ומצד שני אין לנו כוח או זמן אחרי יום עבודה ארוך ומתיש להתחיל לבשל. בדיוק בשביל זה מתכונים ב-10 דקות הם הפיתרון האולטימטיבי: גם אוכלים טוב וגם לא מעבירים יותר מדי זמן במטבח.

הארוחה הכי חשובה ביום

הקלישאה אומרת שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביום. אבל, אם תסתכלו על זה, לא תמיד יש לנו זמן לחטוף משהו בבוקר, שלא לדבר על לשבת בחיק המשפחה ולאכול יחד. ארוחת הערב לעומתה, היא האחות אולי הפחות זוהרת של ארוחת הבוקר, אך בהחלט מייצרת לרובנו הזדמנות לשבת יחד עם האנשים שאנחנו אוהבים ולאכול איתם. מי שמחפש מתכונים לארוחת ערב, בוודאי חושש לגלות שיצטרך לבלות שעתיים לפחות במטבח כדי להכין ארוחה שהיא יותר מחביתה וסלט. אבל זה ממש לא מדויק, כי קיימים בשפע מתכונים ב-10 דקות שהופכים את משימת ארוחת הערב למשהו קליל בהחלט.

לפנק את הילדים

עם יד על הלב, לרובנו לפעמים נמאס מארוחת הערב השגרתית של לחם, גבינה, סלט וחביתה. זה אמנם טעים ובריא, אך אנחנו אוהבים גיוונים. כאשר ילדים מצטרפים לתמונה, אנחנו מגלים שהם נוטים להשתעמם עוד יותר מהר מאיתנו. בנקודה הזו אנחנו מחפשים להעשיר את התפריט עם מתכונים לארוחת ערב שיתאימו גם לילדים. מפתיע לגלות שיש הרבה מתכונים מהסוג הזה, רובם מתכונים ב-10 דקות של הכנה ובלי הרבה ידע קולינרי נדרש. אופציה שהילדים יאהבו הן קציצות תרד ועוף. אם אתם חוששים שהילדים לא יחבבו מאכל שנמצא בו תרד, תופתעו לגלות שמדובר במתכון קליל להכנה ובעיקר פופולארי בקרב בני הגיל הצעיר. שילוב הטעמים של עוף עם תרד יוצר משהו חדש בחיך והילדים יתאהבו בו.

לצמחונים שבינינו

יש מי שיעדיפו דווקא את האופציה הצמחונית בארוחת הערב. מתכונים לארוחת ערב צמחונית יכללו כמות רבה של ירקות ועשבי תיבול. כל זה מתגבש לכדי חגיגה אמיתית בפה, כמו למשל קציצות ירק שכוללים מגוון ירקות כמו תפוח אדמה ובצל וגם עשבי תיבול מגוונים. גם כאן מדובר באחד מאותם מתכונים ב-10 דקות שהופכים את ארוחת הערב לקצת יותר מיוחדת. יתכן ויהיו ילדים שקצת ירתעו מכך שמדובר בקציצה שמכילה ירקות בלבד, אך מרגע שיתנו ביס יגלו טעם עשיר ורענן. גם אנטיפסטי הוא רעיון נהדר לארוחת ערב קלילה וצמחונית. זו מנה שאינה דורשת זמן הכנה ארוך, אפשר להוסיף לה מגוון יחסית רחב של ירקות והיא משתלבת נהדר עם כל תוספת שבה נבחר. אפשר להוסיף לה אורז או לשלב אותה עם פשטידה קלילה וטעימה או בתוך כריך עם גבינה.

 

Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

Accessibility