תזונה

כיצד לשמור על תזונה נכונה ובריאה בימי הקורונה?

מתכונים טבעוניים

התפרצות נגיף הקורונה הקפיאה את חייהן של משפחות ברחבי העולם. הורים רבים מוצאים עצמם תקועים בבית עם הילדים, מלהטטים ברוב שעות היום בין הטיפול בילדים לבין הטיפול בתחומי האחריות האחרים המתחרים על זמנם. השאלה ״מה להכין לארוחה היום?״ יכולה להיות אתגר יומיומי נוסף שמוטל עליהם.

במקום לחפש את הארוחות המוכנות והמזון המעובד, כדרך מהירה וזולה להזנת המשפחה, יש אלטרנטיבות נוחות, סבירות ובריאות יותר.

הנה מספר דרכים שיעזרו לכם לשמור על תזונה מגוונת ומזינה שתעזור לתמוך בבריאות בני המשפחה תוך בניית הרגלי אכילה בריאים גם בימי הקורונה הדורשים ריחוק חברתי.

1. המשיכו לצרוך פירות וירקות

חשוב להבטיח שתזונת כל בני המשפחה תכלול הרבה פירות וירקות. כל אימת שאפשר להשיג תוצרת טרייה, עשו זאת. כמו הפירות הטריים, גם פירות קפואים יכולים להכיל ויטמינים רבים, ולעתים גם יותר. מלבד שמירה על הוויטמינים, הקפאה היא הדרך הטובה ביותר לשמר תרכובות צמחיות מועילות אשר יכולות לסייע להגן על הגוף מפני מחלות.

2. כאשר תוצרת טרייה אינה זמינה, החליפו אותה באלטרנטיבות יבשות או משומרות

תוצרת טרייה היא כמעט תמיד האפשרות הטובה ביותר, אבל כשהיא לא זמינה, יש שפע של אלטרנטיבות בריאות, קלות לאחסון ולהכנה.

– שימורי שעועית, למשל, ניתן לאחסן במשך זמן רב, ולכלול אותם בארוחות בדרכים רבות.

– שימורי דגים כמו סרדינים או סלמון, עשירים בחלבון, בחומצות שומן אומגה 3 ובמגוון ויטמינים ומינרלים יכולים לשמש בכריכים, סלטים או תבשילי פסטה.

– ירקות משומרים, כמו עגבניות, נוטים להכיל כמויות ויטמינים נמוכות יותר מאשר התוצרת הטרייה, אבל הם אפשרות נהדרת כאשר קשה להשיג ירקות טריים או קפואים.

– מזונות יבשים כמו שעועית, קטניות, עדשים, אפונה, קינואה ועוד – גם הם אפשרויות מזינות, טעימות, נוחות וממלאות.

– דייסת שיבולת שועל מבושלת עם מים או חלב יכולה לשמש כאופציה מעולה לארוחת הבוקר, וניתן להוסיף לה יוגורט, פירות או צימוקים.

3. להגביל צריכה של מזון מעובד

למרות שלא תמיד עומדת לרשותנו תוצרת טרייה, נסו להגביל את כמות המזון המעובד בסל הקניות שלכם. ארוחות מוכנות לאכילה, חטיפים ארוזים וקינוחים – הם לעתים קרובות עשירים בשומן רווי, סוכרים ומלח.

ואם בכול זאת אתם רוכשים מזון מעובד, התבוננו היטב בתוויות ונסו לבחור באפשרויות הבריאות יותר, אלה שמכילות פחות מהחומרים הללו.

נסו להימנע גם ממשקאות ממותקים, ובמקומם שתו הרבה מים. אפשר להוסיף למים פרי או ירק קצוץ, כמו לימון, ליים, פרוסות מלפפון או פירות יער, כדי לשפר את טעם המים ולהתפנק עם משקה שמבטיח טוויסט טעים.

4. הפכו את הבישול והאכילה לחלק מהנה ומשמעותי בשגרת חיי המשפחה שלכם

בישול ואכילה משותפים הם דרך נהדרת ליצור שגרה בריאותית, לחזק קשרים משפחתיים וליהנות. בכול פעם שזה אפשרי, ערבו את הילדים בהכנת האוכל ונסו לבסס שגרה של ארוחות משפחתיות קבועות. כך תוכלו לעזור להפחית את חרדת הילדים במצבים המלחיצים של ימי הקורונה.

Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

Accessibility