Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

תזונה

ארוחה שהיא חגיגה

אוכל בריא לילדים
אוכלים בריא

הדבר הראשון שעולה בראשנו כאשר אנחנו חושבים על ארוחת בוקר מפנקת הוא כמובן פנקייק. יש משהו במנה הזו, שיש כמה וכמה דרכים להכין אותה, שעושה לנו את הבוקר קצת אחר. אנחנו לא חושבים שזו המנה הכי בריאה שיש, אך בהחלט ניתן להוסיף לה מרכיבים שיעשירו אותה בערכים תזונתיים. אותו הדבר בנוגע להכנה של לביבות. אם נדמה לכם שהאפשרות היחידה להכנת לביבות היא לביבות תפוחי אדמה או בטטה, תופתעו לגלות שיש עוד לא מעט דרכים להעשיר את המנה הזו.

קליל, קליל, קליל

יש מגוון דרכים להכין פנקייק או לביבות. אם אתם חוששים שהמנה אותה אתם מכינים תהייה מעט כבדה, תדעו שבהחלט אפשר לעשות אותה קלילה בהרבה. ממש לא חייבים להוסיף הרבה קמח לתערובת פנקייק שאנחנו מכינים. ניתן להחליף את תוספת הקמח בקוואקר, שיבולת שועל גרוסה או גרוסה פחות. שיבולת שועל מכילה ערכים תזונתיים רבים וגם תורמת מאוד לתחושת השובע. כדי “להקליל” לביבות שאנו מכינים, אפשר ורצוי להוסיף שיבולת שועל ולהרוויח שני יתרונות בבת אחת.

תוספות מפנקות

שדרוג הכנת פנקייק יכול להיעשות במגוון דרכים, ובקלות. אם אתם אוהבים סירופ מייפל, לא חובה לשים אותו על פנקייק מוכן. מומלץ להוסיף את סירופ המייפל לתוך הבלילה של הפנקייקים כדי להעשיר את הטעם שלהם. פלפלים קלויים יכולים אף הם להיות תוספת מרעננת ומפנקת להכנת לביבות. אם אתם חושבים על לביבות ומחברים אותן ישר לתפוח אדמה או בטטה, אל תהססו לנסות גם פלפלים קלויים אשר יכולים להוסיף טעם רב ללא מאמץ. גבינת פרמז’ן גם היא תוספת מצוינת ללביבות, ושווה לערבב כמות  יפה ממנה בתוך הבלילה. כך תקבלו לביבות עם טוויסט מרענן וטעם עשיר של גבינה.

פירות ועוד

מה יותר מרענן מתוספת של בננות או פירות יער בהכנת פנקייק? פירות שונים יכולים להיות תוספת מעניינת לפנקייק או לביבות ולהוסיף טעם מתוק ומרענן. בננות על פנקייק הן כמובן ברירת המחדל של רובנו, אך גם פירות יער, שזיפים או תפוחים יכולים להיות נהדרים בראש ערימת הפנקייקים. זה כמובן מוסיף למתיקות, אז מי שפחות אוהב עודף מתיקות עם הפנקייקים שלו – כדאי למתן את כמות הסוכר בפנקייק או להפחית את כמות הפירות שעליו.

לביבות מתוקות יכולות להיות נהדרות כמנה ראשונה קלילה, ובהחלט ניתן להוסיף להן פירות מסוגים שונים ולהעשיר את טעמן במתיקות עם בטטה. על אף שהיא אינה פרי, היא מוסיפה מתיקות רבה ללביבה, וגם המרקם שלה רך ונעים.

ומה בצד?

עם שמנת חמוצה בצד, סביר להניח שלא תסתפקו בשתיים או שלוש לביבות. השילוב בין לביבות מכל סוג עם קצת שמנת חמוצה עושה את כל ההבדל ומשדרג את טעמן. כך גם לגבי פנקייק. סירופ מייפל, סירופ שוקולד או דבש ילכו נהדר עם כל סוג של פנקייק ויהפכו את הארוחה שלכם לחגיגה.

Accessibility