Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

תזונה

כל היתרונות במרק

ירקות
ירקות

אמנם החורף ביקר כאן לרגע ונעלם יחסית מהר, אך מרקים תמיד יכולים להתאים למזג האוויר המשתנה. הכנת מרק כתום או מרק ירקות יכולה להיות דרך נהדרת לשמור על תזונה מאוזנת. בין אם אתם צמחונים, טבעונים או שפשוט אתם אוהבים מרק עשיר ומיוחד, כדאי להמשיך לקרוא ולגלות איך אפשר להכין בקלילות מרק טעים אשר מתאים לכל עת.

ארוחת צוהריים מזינה ובריאה

לא חייבים להיות צמחוניים או טבעוניים על מנת ליהנות ממרק ירקות או מרק בטטה טעימים. מרק כתום מורכב לא רק מבטטה, ויש כמה דרכים להכין אותו. הבסיס של המרק הוא בטטות, רצוי לבחור בשתי בטטות בגודל בינוני. לצד הבטטות, בדומה להכנת מרק ירקות, כדאי להוסיף תפוחי אדמה שיעזרו להפוך את המרקם של המרק לסמיך יותר. את הצבע הכתום יחזקו דלעת וכמה גזרים. הכמות של אלה תלויה בטעמים אותם כל אחד מעדיף ולכן אפשר להוסיף או להחסיר לפי הטעם.

דרך להעשיר מרק כתום הוא להוסיף עדשים כמו עדשים כתומות. ניתן להוסיף כוס או חצי כוס של עדשים לתוספת צבע וגם טעם וסמיכות למרק. מי שאוהב, כפית של כורכום תוסיף אף היא הרבה טעם וצבע למרק שלכם, ומומלץ שלא להפריז בכמות כדי לא לתת טעם חזק מדי.

להגביר את צריכת הירקות

מי שמעוניין להוסיף בריאות לתזונה שלו, יודע שתוספת של ירקות לתפריט היומי יכולה לסייע בכך הרבה. יחד עם זאת, לא תמיד קל ופשוט להוסיף ירקות לתזונה היומית שלנו, וממש בדומה להכנת מרק כתום, גם מרק ירקות יכול להיות תוספת מצוינת.

בשונה מהכנת מרק כתום, הכנה של מרק ירקות היא הרבה יותר פשוטה ו”משוחררת”, משום שניתן להוסיף כמעט כל ירק אותו אנו רוצים.  מרק ירקות יכול לכלול ירקות כמו גזר, קישוא, בצל, תפוחי אדמה ועוד. סוד ההצלחה של כל מרק ובמיוחד מרק עם ירקות הוא בתיבול. תיבול מדויק ומדוד יכול לעשות את כל ההבדל בין מרק תפל למרק שהוא מלא בטעם. לא כל תבלין יכול להתאים למרק ירקות, וחשוב מאוד לעשות שימוש בכמות מדודה של תבלינים, במיוחד כורכום או ג’ינג’ר שיש להם טעם דומיננטי מאוד, ויכולים לקלקל את הטעם של המרק במקום לשפר אותו.

היתרון הגדול בהכנה ובאכילה של מרק הוא גם הנוזלים. זו דרך טובה ויעילה מאוד לצרוך נוזלים שלפעמים אנחנו שוכחים לשתות, דווקא בחדרים ממוזגים או מחוממים, הגוף מאבד נוזלים ואנחנו גם שותים פחות. מרק ביום שאינו חם מדי בהחלט יכול לעזור בכך.

בחירה נכונה של מרכיבים

לא פחות חשוב מדרך ההכנה של מרק ירקות או מרק כתום, היא הבחירה במרכיבים איכותיים וטעימים. ירקות טריים הם לא בהכרח הדבר הכי חשוב במרק, משום שהם מתבשלים. יחד עם זאת, הקפדה על מרכיבים איכותיים כמו תבלינים ועשבי תיבול יכולים להפוך את המרק שלכם מסתם מרק – למרק מעולה.

Accessibility