Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

רפואה

שיפור מראה השיניים

אישה מחייכת
אישה מחייכת

השנים עוברות, ומראה השיניים שלנו נעשה פחות ופחות יפה. יכולות להיות סיבות רבות להרכבת שיניים תותבות ולא משנה מה הסיבה אשר בגללה אתם פונים אל רופא שיניים לביצוע הטיפול – אתם בוודאי רוצים שהעבודה תהייה מוצלחת ותשאיר אתכם עם חיוך נהדר. בשנים האחרונות ניתן למצוא שיניים תותבות בטכניקות שונות, בינהן תותבות על 4 שתלים ושיטות נוספות שהופכות את כל הפרוצדורה לפשוטה יותר.

מהי שיטת אול און פור?

השיטה לשיקום לסת על ידי תותבות על 4 שתלים נקראית אול און פור. השתלת שיניים תותבות הוא תהליך שמצליח בכ-90 אחוז מהמקרים.

שיטת תותבות על 4 שתלים יכולה לעזור למטופלים שיש להם כמות מוגבלת של עצם בלסתות, ואינם מעוניינים להיכנס לתהליך טיפולי מורכב להשתלת עצם או ניתוח הרמת סינוס.

טיפול ובו מותקנות שיניים תותבות נשלפות מאפשר להעניק למטופל באופן זה מענה מתאים. התנאי לכך הוא שעיצוב ובניית השיניים צריכים להיעשות בצורה מוצלחת ומדויקת. שיניים תותבות או תותבות על 4 שתלים מתאימות למקרים בהם אין אפשרות לחלופה טיפולית טובה יותר.

סוגי תותבות שונים

לפני שנפרט על סוגים שונים של שיניים תותבות, חשוב להסביר מה הכוונה בשימוש בביטוי זה. כשאנחנו מדברים על שיניים תותבות, הכוונה היא לשחזור כמה שיניים עד לשחזור של לסת שלמה שאין בה שיניים. הנה ארבעת סוגי השיניים התותבות הקיימים כיום:

  • תותבת חלקית לשליפה – הכוונה היא לסט של שיניים תותבות שמטרתן להחליף מספר שיניים (ולא את כולן). זה נעשה באמצעות מכשיר שהמטופל יכול להוציא מפיו.
  • תותבת חלקית קבועה – סט של שיניים תותבות שמטרתו להחליף כמה שיניים מתוך לסת מבלי שיש אפשרות להוציא אותו מחוץ לפה על ידי המטופל. המכשיר הזה נתמך על ידי השיניים שנותרו בפה או על ידי שתלים המוחדרים אל הלסת לשם כך.
  • תותבת שלמה – סט של שיניים תותבות אשר מחליף את כל השיניים בלסת. את המכשיר הזה המטופל יכול להוציא בכוחות עצמו.
  • תותבת על שתלים – זהו סט של שיניים תותבות המחליף את כל השיניים בפה על ידי מכשיר שנתמך בשתלים קבועים בעצם הלסת. ניתן להוציא את המכשיר על ידי המטופל או להתקין אותה כמערכת קבועה.

 

ביצוע השתלת שיניים

בכל שיטה בה תבחרו להשתיל שיניים תותבות, בין אם באמצעות תותבות על 4 שתלים או כל שיטה אחרת, חשוב לפנות אל רופא שיניים מקצועי. רופא שיניים אשר מנוסה בביצוע הפרוצדורה הזו ידע לאבחן בצורה מדויקת את מצבו של המטופל ולהתאים לו את הטיפול וסוג ההשתלה המתאים ביותר. במידה ויש לכם צורך בהשתלת שיניים, חשוב לפנות אל רופא שיניים אשר מתמחה בכך ויש לו את הניסיון לבצע זאת. הדבר משמעותי משום שהוא משפיע באופן ישיר על האכילה, הדיבור ולמעשה על חיי היום יום של כל מטופל – ולכן טיפול איכותי הוא משמעותי.

Accessibility