Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

רפואה

טיפול מוצלח בברכים

אורח חיים בריא
אורח חיים בריא

מכירים מישהו שסובל מבעיות בברכיים? אם נסתכל סביב נגלה לא מעט אנשים שהברכיים מציקות להם, כואבות להם ואף כאלה שהכאבים מונעים מהם שגרת חיים איכותית. חשוב לזכור שבעיות או כאבים בברכיים אינם גזרת גורל, ופעמים רבות פניה אל אורטופד פרטי המתמחה בברכיים יכולה לחולל שינוי אמיתי באיכות החיים. יש לא מעט מנתחי ברכיים מומלצים, והשאלה היא איך נוכל לדעת שהאורטופד בו בחרנו אינו ממהר לבצע ניתוח ושהאבחנה שלו מדויקת?

לפנות אל הרופא המתאים

פניה אל אורטופד פרטי או אורטופד בקופת החולים כדאי שתיעשה ישירות אל אורטופד המתמחה בברכיים. סביר להניח שגם אורטופד “רגיל” ידע לאבחן ולהפנות את המטופל אל מנתחי ברכיים מומלצים, אך על מנת לחסוך זמן ועוגמת נפש, כדאי לפנות אל מומחה בתחום הברך. יהיו מי שיעדיפו לפנות ישירות אל אורטופד שמקבל באופן פרטי. הפניה אל אורטופד פרטי יכולה להיעשות על בסיס המלצות שקיבלתם הן מאנשים בסביבתכם שביצעו ניתוח ברכיים והן מרופא בתחום מומחיות אחר. על פי רוב, נוח יותר ומהיר יותר להגיע אל אורטופד פרטי שיוכל לאבחן את  מצבכם.

לפנות לקבלת חוות דעת שניה

קבלת חוות דעת שניה היא דבר הכרחי. במיוחד כאשר מדובר בבריאות שלכם. מטופלים רבים חוששים לבקש דעה נוספת מרופא אורטופד אחר, ולעתים נותרים בחוסר ודאות. גם אם ביקרתם אצל אחד מאותם מנתחי ברכיים מומלצים, שכולם מרעיפים עליו שבחים – אך אתם לא בטוחים, כדאי מאוד לקבל חוות דעת שניה מרופא בקהילה או אורטופד פרטי אחר. בהחלט יתכנו מקרים בהם רופא אחד ממליץ על ניתוח כאפשרות היחידה לטיפול, ואילו רופא אורטופד אחר יציע אפשרויות אחרות, מלבד האופציה הניתוחית. קבלת חוות דעת שניה תאפשר לכם להגיע יותר בטוחים לניתוח (במידה ותהיו זקוקים לו) ולהיות שלמים עם טיפולים שונים עליהם ימליץ.

לקבל מידע על התהליך

אחד החלקים המשמעותיים בהצלחה או בכישלון של טיפול הוא השיקום לאחר הניתוח או ביצוע תרגילים אשר עשויים לשפר את המצב ולמנוע ניתוח. מנתחי ברכיים מומלצים, על פי רוב יציידו את המטופל עם הוראות ברורות לטיפול בברך לאחר הניתוח. בין אם עברתם ניתוח או טיפול בברכיים על ידי אורטופד פרטי או רופא אורטופד בקהילה, אל תפסחו על חלקו של השיקום בתהליך. מטופל אשר מקבל את כל המידע הדרוש לו בצורה מפורטת, תוך מענה על כל השאלות שצצות אצלו, הוא מטופל שבטוח יותר בתהליך ויעשה את המיטב על מנת שיצליח. שיתוף הפעולה בין המטופל לבין אורטופד פרטי הוא דבר הכרחי שאין להקל בו ראש. אל תתפשרו על רופא אורטופד אשר לא מסביר בסבלנות, לא עונה לשאלות או כזה שלא מנסה דרכים אלטרנטיביות במידה ויש כאלו. בסופו של דבר הברכיים הן שלכם, והבריאות שלכם חשובה מכל.

Accessibility