תוספי תזונה

קו אנזים Q10 – תשע עובדות מעניינות

קו אנזים Q10

קו אנזים Q10) CoQ10) הוא חומר מזין המופק באופן טבעי בגוף, וניתן למצוא אותו גם במזונות רבים שאנו אוכלים. הקו- אנזים מתפקד כמו נוגדי חמצון המגנים על תאי הגוף שלנו מפני נזקים, ויש לו גם תפקיד משמעותי בחילוף החומרים שלנו, כך שאין ספק שהוא מרכיב חשוב מאד בחיינו. אבל האם ידעתם גם הוא יכול לעזור לבעיות חניכיים, להורדת לחץ הדם והכולסטרול, עוזר במניעת אי ספיקת לב ואפילו לפוריות?

הנה כמה עובדות שאולי לא ידעתם Q10:

  1. מהו קו אנזים Q10?
    לעתים קרובות מתייחסים אל הרכיב הזה כאל ה”מצית של המנועים שלנו”. מכוניות עובדות על דלק, 37  טריליון התאים שלנו מקבלים את האנרגיה שלהם מה- ATP (אדנוזין טרי-פוספט). רק שאנחנו לא יכולים לייצר ATP ללא קיו 10.
  2. מחקרים מראים כי בשנות ה- 20 שלנו, הגוף מייצר את הכמות הגבוהה ביותר של קו אנזים Q10. אבל אז היא מתחילה לרדת. כתוצאה מכך, עלולות להיגרם מספר בעיות רפואיות כמו עייפות, התכווצויות שרירים, חולשה, בעיות רגשיות או יתר לחץ דם. מחסור של 25% ב- CoQ10 מספיק כדי לגרום למחלה, ומחסור של 75% עלול לגרום למוות. לכן מומלץ מאד להעשיר את הגוף עם תוסף Q10.
  3. הלב הוא איבר מדהים הפועם 100,000 פעמים כל 24 שעות, ו 2.5 מיליארד פעמים עד גיל 70, ללא אפילו יום חופש אחד. כתוצאה מכך, הוא דורש כמות עצומה של אנרגיה, ולכן הטבע הציב את הכמות הגדולה ביותר של קיו 10 בלב, ולא באף איבר אחר.
  4. כיום, מיליוני אנשים בעולם לוקחים תרופות להורדת כולסטרול – (cholesterol lowering drugs (CLD, אבל זה מייצר בעיה. CLDs עובדים על ידי עיכוב אנזים שמייצר כולסטרול. אנזים זה נדרש גם לייצור של קו אנזים 10. כך, על ידי לקיחת CLDs, הגוף מייצר פחות Q10.
  5. מספר חוקרים מאמינים שקיים סיכוי שעל ידי שדידת הלב מה- CoQ10 שנה אחר שנה, ה- CLDs למעשה מכינים את הקרקע למגפה של אי ספיקת לב. כיום, אי ספיקת לב היא הבעיה הקרדיווסקולרית שצומחת הכי מהר, בין השאר בשל הזדקנות האוכלוסייה, ואולי השפעה בלתי מכוונת של CLD.
  6. 25% מהכולסטרול ממוקם במוח, וגם הוא גם דורש אספקת רצינית של אנרגיה. השימוש ב- CLD גורם לתוצאה לא מכוונת נוספת, כאשר התרופות להורדת כולסטרול עוברות דרך מחסום דם- מוח. זה נותן מכה כפולה למוח, בכך שזה משפיע על חילוף החומרים של הכולסטרול וגורם לירידה בקיו 10. זה מסביר מדוע אנשים על CLD מתלוננים על בעיות רגשיות.
  7. מחקרים מראים כי לחולים עם אי ספיקת לב, יש רמות נמוכות של קו אנזים Q10. למרבה המזל, תוסף Q10 יכול להגדיל את כוחו של שריר הלב אצל חולים הסובלים מבעיה זו.
  8. ל -50% מהחולים הסובלים מעודף משקל יש רמות נמוכות של CoQ10. האצת חילוף החומרים עם קו אנזים Q10 היא דרך בטוחה לעזור בירידה במשקל. בנוסף, הוא גם נוגד חמצון טוב, וישנן ראיות המראות שהוא עשוי להיות שימושי עבור אלו הסובלים מניוון מקולרי וסוכרת.
  9. הוא גם טוב לחניכיים שלכם! קיו 10 מקטין את עומק הכיסים שהתפתחו סביב השיניים ומשפר את הידבקות החניכיים לשיניים. במספר מחקרים קליניים שנערכו, נמצא כי תוספי CoQ10 הובילו לריפוי מהיר יותר ולתיקון רקמות אצל מטופלים הסובלים מבעיות חניכיים.

לסיכום

זכרו, אנרגיה היא זו שגורמת לנו ולעולם שלנו לתפקד. מאחר וקיו 10 הוא המקור העיקרי של הגוף של דלק, ככל שאנו יודעים עליו, זה יותר טוב. לכן, לפני שאתם בכלל שוקלים הוספת התוסף לתפריט היומי שלכם, חובה להתייעץ עם רופא או עם דיאטן מוסמך ולהבין האם אכן זה מה שהגוף שלכם צריך.

Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

Accessibility