Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

תוספי תזונה

חשיבות הברזל לנשים בהריון

The expectant mother with a big belly is sitting on the couch at home.

גורמי רפואה מסבירים שהרבה אנשים סובלים בימינו מחוסר ברזל. למחסור הזה נלוות השפעות שליליות ולפעמים מזיקות ממש. הפעם, נסביר מדוע לנשים בהיריון חשוב במיוחד להקפיד על צריכת מזונות עשירים בברזל ומה הקשר בין כל זה לבין טונה מקופסא.

למה טונה מומלצת בזמן ההיריון

לפני שנסביר ונתאר מדוע חשוב ברזל לנשים בהריון ומה עלול לקרות אם את סובלת ממחסור, נתחיל עם הפתרון. על מנת לספק לגוף את המינרל החשוב הזה תוכלי לעשות את הדבר המתבקש ביותר – לשים לב לתזונה שלך. רוב הנשים לא זקוקות באמת לתוספים מלאכותיים וקבלי המלצה חמה על טונה. דג טונה הוא אחד המאכלים העשירים ביותר בברזל. ומה שטוב כל כך זה שלא צריך להתאמץ בשביל להכין ארוחה טובה מהדג הזמין הזה. פשוט פותחים קופסא ומוסיפים לסלט, לביצים, לכריך וזה הכל. לא צריך להתחיל לבשל אם את עסוקה או עייפה או שפשוט אין לך ראש לזמן בזמן ההיריון. בהמשך נציג עוד כמה דוגמאות למאכלים שיעזרו למנוע חוסר ברזל.

את תשושה? אולי זה דווקא לא בגלל ההיריון

בתקופת ההיריון קשה יותר מתמיד לאכול מסודר. קשה להקפיד על ארוחות מסודרות ועל גיוון בכל המרכיבים התזונתיים. אבל חשוב מאוד להקפיד לספק לגוף את מה שהוא צריך וזה אומר גם ברזל בשפע. אם את מרגישה מאוד תשושה, זה בהחלט מובן כי לא קל לגדל תינוק בבטן, לספק לו אוכל ולסחוב על הרגליים שלך לא מעט משקל נוסף. זה אכן מעייף, אבל דעי שמרכיב מאוד משמעותי מתחושת התשישות עלול להגיע מפני שבתפריט שלך אין מספיק ברזל. כשהוא חסר, ההשפעה המאוד מורגשת היא תשישות ועייפות וכן אנמיה (חוסר דם). כבר מרגע שקמים מהשינה מרגישים מותשים. ובגלל שאת פחות או יותר אוכלת בשביל שניים, כמות הברזל שאת צריכה לספק לגופך צריכה להיות בערך 50 אחוז יותר מהמומלץ בדרך כלל. כ-27-30 מיליגרם ברזל ליום, זו הכמות לנשים הרות. שימי לב שהמינרל הזה מתקשר לקשירת החמצן לדם וזו סיבה מרכזית לכך שכשהוא חסר, את עייפה, מותשת ולפעמים גם נרגזת. תשומת לב תזונתית תפתור את הבעיה.

בהיריון? אלה מזונות שחשוב לך לאכול

מלבד טונה, כדאי לאכול אוכל מגוון שעשיר בברזל ובחומרים מזינים אחרים. ושימי לב שצריכת קפה ותה מעכבים ספיגה של ברזל בדם ולכן, לא כדאי להפריז בכך ואם את שותה, אז לא אחרי הארוחה. הפוך מכך הוא ויטמין C. שתיית מיץ תפוזים, לדוגמא, ביחד עם סלט של עלים ירוקים מקל על הגוף לספוג את המינרל הנדרש בקלות. הקפידי לצרוך דגנים ועדיף דגנים מלאים. כדאי לצרוך מינים שונים של קטניות וכמובן מאכלים מגוונים מן החי (או תחליפים מועשרים מהצומח). עוד מומלץ לאכול טחינה, גרעינים, בשר בקר וחלקי פנים, ביצים, קינואה, אגוזים ושיבולת שועל.

 

Accessibility