Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

טיפוח ויופי

הזעת יתר – כיצד תמנעו אותה?

אתם הולכים לעבודה ופתאום מרגישים את התחושה הלא נעימה הזו, רטיבות שמתחילה להופיע על גבי חולצת הטי־שירט באזור בתי השחי וממלאת את כפות הידיים. יש גם אנשים שחשים את התופעה הזו בגב, בישבן ולמעשה כמעט בכל הגוף. זכרו, כי אתם לא היחידים. כ-5% מהאוכלוסייה לוקים בבעיה הזו בדרך זו או אחרת, ומזיעים גם בימים לא חמים במיוחד. במאמר זה תגלו מה ניתן לעשות כדי להפחית את התופעה.

מהי הזעת יתר?

קיימים שני סוגים של התופעה – הזעת יתר מקומית או כללית. כאשר התופעה מופיעה אך ורק באיבר אחד היא מכונה מקומית ואם היא מופיעה במספר מקומות בגוף היא מכונה כללית. היא גורמת לחוסר נוחות רב משום שאדם יכול להראות כאילו הוא התאמץ מאד או חם לו ללא כל סיבה נראית לעין. בנוסף, כתמי הרטיבות המופיעים על גבי הבגדים עשויים לגרום למבוכה.

מהם הגורמים להזעת יתר ואילו אוכלוסיות סובלות בדרך כלל מהזעת יתר?

קיימים מספר גורמים שונים להזעה מוגברת החל מהפרעות במערכת העצבים הסימפטתית, הפרעה בבלוטות הזיעה, מחלות שקשורות לחילוף חומרים (כמו סכרת או פגיעה בבלוטת התריס), נטילה של תרופות שונות, שתיית אלכוהול וכן הפרעה באיזון של מערכת העצבים האוטואימונית.

ההפרעה הזו פוגעת בנשים בגיל המעבר ובגברים בגילאים משתנים, ויכולה להופיע אפילו בגיל הנעורים. בנוסף, היא מופיעה בקרב בעלי משקל יתר, הן נשים והן גברים.

מהם הטיפולים הקיימים להזעת יתר?

אחד מהטיפולים הנפוצים כיום לתופעה הזו הוא הזרקת בוטוקס המשנה את ההעברה של המסרים בעצבים באזורים הבעייתיים וכך הגוף מפסיק להזיע בכמות רבה מדי ללא צורך.

בנוסף, ניתן לטפל בתופעה באמצעות אבחון הסיבה הגורמת לה, וקבלת טיפול תרופתי מתאים לאיזון של הגוף. כמו כן, ניתן להשתמש בתרופות אנטיכולינרגיות שמפחיתות את הזעה, אך עשויות לגרום גם ליובש בפה וכן לעצירות.

דרכים נוספות להפחתת הזיעה

לא ניתן לעצור תופעה זו ללא טיפול מתאים, אך ניתן למתן אותה באמצעות פדים לבתי השחי הסופגים את הזיעה, דיאודורנטים חזקים וכן תכשירים המכילים חומרים המווסתים את חומציות העור המקומית. טיפולים אלה מתאימים בעיקר לסובלים מהזעה בבתי השחי, אך אינם ממתנים הזעה באיברים אחרים בגוף. כדאי לשלב בין טיפולים שיסייעו לעצור את בלוטות הזיעה מפעילות היתר, יחד עם ההמלצות הנוספות למיתון התופעה כדי לקבל את התוצאה המיטבית.

לסיכום, אם גם אתם סובלים מהזעה ומרגישים לא נעים להיות עם חולצה רטובה ליד אנשים אחרים, במיוחד אם הדבר מלווה גם בריח לא נעים כדאי להתחיל למצוא את הטיפול המתאים ביותר עבורכם. ראשית, יש לאבחן את הסיבה לבעיה, ולאחר מכן תוכלו להשתמש ביתרונות של בוטוקס, טיפול תרופתי והאמצעים האחרים שציינו, שמאפשרים למתן תופעה זו. מדובר בבעיה קלה לפתרון שיכול לשפר באופן משמעותי את איכות חייכם.

Accessibility