Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

טיפוח ויופי

טיפול בשיער בדרכים טבעיות? אפשרי בהחלט

עיצוב שיער

כיצד טיפול בשיער יכול להיעשות בעזרת מוצרים שאינם תעשייתיים

הקרבה אל הטבע בכל הקשור לטיפוח, איננה טרנד חדש – זוהי למעשה הדרך שבה התחיל כל נושא האיפור והפארם, כאשר בני אדם לקחו לעצמם את מה שמצאו בטבע וייצרו ממנו תכשירים שונים. טיפול לשיער הוא אחד ממעוררי המחלוקת בכל הנוגע לשמירה על ניקיון ומראה טוב של הגוף: בהינתן מוצרים תעשייתיים וכל כך איכותיים בשוק הישראלי והעולמי, האם כדאי להשקיע את הזמן והמרץ בטיפול בשיער בדרכים טבעיות?

האם טיפול בשיער באמצעות מיצוי צמחים ושמנים יעיל מספיק?

בעבר הרחוק, האדמה הייתה סומק ללחיים, שמנים שימשו לניקיון העור ועוד צמחים רבים אחרים היוו, למעשה, את “ארון מוצרי הטיפוח” של נשים, גברים וילדים. כיום דווקא מכשירים חשמליים כמו מחליק שיער ומייבשים הם המוצרים הנחשקים ביותר – ואנשים מוכנים לשלם בעבורם לא מעט כסף והם, כמובן, הכי רחוקים מהטבע ולמעשה מטרתם לשוות לשיער מראה שאיננו טבעי. כך או כך, הטיפוח עצמו עלה מדרגה ועוד לפני שמקרבים את האביזר החשמלי אל הראש, מוטב להעשיר אותו בלחות במיטב התכשירים, על מנת שיגיע לשלב ההחלקה או הייבוש כשהוא מוכן.

ישנה מגמה של חזרה לאחור בזמן, הדוגלת בשימוש בצמחים ובשמנים כחלק בלתי נפרד ממוצרי ההיגיינה ולעיתים אפילו במקומם, אך בעיקר עבור העור ופחות לשיער. כל אישה שקוראת קצת מדורי אופנה ויופי יודעת, ששמן זית ולימון יכולים לשמש מסכה נהדרת לעור הקרקפת, אבל קשה למצוא מי שבאמת הפסיקה לקנות שמפו רגיל ובוחרת במקומו בשמנים, צמחים ופירות. אין זה אומר שהדרכים הטבעיות אינן יעילות מספיק, אבל ייתכן שמשהו אחר גורם לאנשים לבחור בכל זאת במוצרי מדף סטנדרטיים.

למה אנשים יעדיפו לקנות שמפו וקונדישנר במקום למרוח חומר שייצרו בעצמם?

שגרת החיים האינטנסיבית גורמת הן לאנשים והן ליצרניות של מוצרי פארם, לחפש פתרונות מהירים ויעילים לטיפוח הגוף בכלל ולשיער בפרט, בהיותו חלק בולט בגוף בכל עונה. שמפו ומרכך באותו הבקבוק, בושם לשיער שהוא גם מתיר קשרים – רבים הם התכשירים שמנסים לקצר עד כמה שניתן, את הזמן שאותו אנשים משקיעים בטיפוח. ברור אם כן, שייצור עצמי של תכשירי טיפוח טבעיים איננו עניין לממהרים. ההשקעה ביצירת תכשיר טבעי שבאמת מתאים לסוג העור שלכם ולשיער גם, יכולה להיות גדולה מדי ובשביל אנשים רבים זה פשוט לא מספיק משתלם.

ההעדפה למראה ה”עשוי”, הפחות טבעי והמוקפד, למשל החלקת שיער אצל מתולתלות או צביעת שיער לבהיר אצל נשים ברונטיות, היא מגמה עולמית שמושפעת מאופנות ומתקופות שונות. אין ספק שפשוט הרבה יותר ללכת לחנות ולקנות מוצר איכותי, שאתם בטוחים בניחוח שהוא ישאיר על שיערכם ועל עורכם, מאשר לפצוח ברקיחה של שמפו המורכב משמנים וצמחים. עם זאת, ייתכן שאתם מפספסים יתרונות רבים של הדרכים הטבעיות לנקות ולטפח את הגוף, המצויות בהישג יד וכל הדרוש מכם באמת – זה סבלנות.

Accessibility