Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

טיפוח ויופי

איך מכינים עוגות?

קינוחים
קינוחים

איך מכינים עוגות?

ראש השנה המתקרב, אירוע מיוחד או סוף שבוע שגרתי – כל אלו הן סיבות ממש טובות להכין עוגה. במקום עוד עוגת שוקולד, כדאי לגוון קצת עם מתכונים מצוינים להכנת פאי תפוחים בסגנון הולנדי וגם עוגת ריבה שהיא מעדן אמיתי ומוגשת בצורה של חיתוכיות שנחטפות מאוד מהר. עוגת הריבה היא עוגה מהסוג שסבתות היו מכינות כשהיינו ילדים, והטעם המיוחד שלהן הוא בלתי נשכח. אז איך מכינים עוגות מהסוג הזה? ועל מה חשוב להקפיד כאשר מכינים את העוגות האלה? קיראו ותגלו.

עוגת תפוחים משגעת

יש לנו שתי מילים עבורכם: פאי תפוחים. למי שנבהל מסוג העוגה הזו ותוהה איך יצליח להכין אותה בהתאם למתכון, כדאי להמשיך ולקרוא ולקבל כמה רעיונות קלילים. כדי שעוגת פאי תפוחים תצא טעימה וקצת פריכה, ולא תרגיש כמו עוגת ריבה (שגם כבודה במקומה מונח) – השתמשו במרכיבים הבאים.
פאי תפוחים בגרסה ההולנדית שלו הוא מעט שונה. הפאי עשוי מבצק פריך והוא גבוה ביחס לעוגות פאי אחרות. ניתן להגיש את העוגה הזו בליווי קצפת או גלידה. כל מה שאתם צריכים עבור הבצק לעוגה הן שלוש כוסות של קמח לבן, מאה ושמונים גרם חמאה קרה, כפית אחת של סוכר לבן, שתי ביצים, קליפת לימון אחד – מגוררת וכפית של תמצית וניל.
המילוי של הפאי מורכב משלושה תפוחים ירוקים, שלושה תפוחים ורודים, מאה גרם חמאה, כפית קינמון, כפית תמצית וניל, מיץ מלימון אחד וקליפה מגורדת שלו וארבע כפות של סוכר חום. ניתן לעשות שימוש בכף של סוכר לבן ובביצה אחת להברשת הבצק מלמעלה. הפאי הזה צפוי לגרוף הרבה מחמאות, כי למרות שהוא פאי תפוחים אין בו שום דבר שגרתי.

איך להכין עוגה “של פעם”?

מכירים את העוגות של הסבתות של פעם? עוגות שמאוד קשה עד בלתי אפשרי לשחזר את טעמן המיוחד והמדויק. בשונה מהכנת פאי תפוחים למשל, עוגת ריבה עושה שימוש במרכיבים פשוטים ביותר וכן – יש בה גם ריבה. להכנת עוגה מהסוג הזה, שתגרום לכם לפרץ של נוסטלגיה, תצטרכו להצטייד במספר מצרכים: 200 גרם של חמאה רכה, חצי כוס סוכר לבן, חצי קליפה של לימון – מגוררת, שתי ביצים, כפית של תמצית וניל, שלוש כוסות קמח לבן, חצי שקית של אבקת אפיה, רבע כוס של שקדים פרוסים, מעט מלח, ארבע כפות שיבולת שועל ושלוש מאות גרם של ריבה מאיזה סוג שאוהבים.
עוגת ריבה במתכון זה היא מיוחדת, משום שמתקבלים לאחר האפיה והחיתוך, מלבנים קטנים וטעימים שאפשר לנשנש בלי סוף. העוגה עושה שימוש במרכיבים שבוודאי נכחו בחיי היום יום של הסבתות שלנו, והיא רעיון נפלא לקינוח בארוחת ראש השנה או כאשר אתם מארחים. אתם תגלו יחסית מהר שהזכרונות מסבתא ומהאפייה שלה צצים ועולים בקרב כל מי שיתן ביס מהעוגה הזו.

Accessibility