בריאות לנפש

פריקים של אורח חיים בריא? אולי כדאי לקחת את זה הלאה?

אורח חיים בריא

שומרים על שגרת אימונים? מקפידים לשתות מים נקיים? ממעטים במוצרים מתועשים? אם עניתם בחיוב על שלושת השאלות, אתם כנראה פריקים של אורך חיים בריא!

אחת המתנות הגדולות ביותר, שאדם יכול לתת לעצמו היא שמירה על אורך חיים בריא. כיום, בזכות הקדמה הטכנולוגית והנוחות של החיים המודרניים, כל אחד יכול ליצור לעצמו אורך חיים, כשזה, ואף להתמיד בו. איך תוכלו להבטיח, שאורך החיים הבריא – יהפוך לדרך חיים? טיפים והמלצות.

להתחיל את היום עם האנרגיה הנכונה

כולנו מכירים בחשיבות של הבוקר, אך היום שלנו למעשה כבר בלילה של לפני. אחת הדרכים להתחיל את היום עם האנרגיה הנכונה היא פשוט לדאוג לשינה מספקת, כזאת, שמאפשרת להטעין את האנרגיה, ולתת מנוחה למערכות הגוף. אם עברתם בעבר קורס בריאות, או שאתם מתכננים להתנסות באחד כזה בעתיד, בוודאי שמעתם, שעדיף להרחיק אכילת פחמימות בשעות הערב, ולהסתפק בארוחה קלה, פרק זמן סביר לפני השינה.

ובאשר לבוקר? הגוף מתעורר, והוא צריך את זריקת האנרגיה שלו כדי להפעיל את מערכת העיכול. אחת ההמלצות החיוניות ביותר היא לפתוח את הבוקר עם 2 כוסות מים חמימים (אפשר לומר פושרים) ואפילו עם קמצוץ לימון – אפשר כשמן אתרי, ואפשר גם עם פלח, ששוחה בכוס, ואפילו לסחוט כמה טיפות באופן ישיר.

לשמור על איזון קלורי

רובנו מכירים את שעת הצהריים, אנו לאחר פעילות פיזית או קוגניטיבית ענפה, והבטן מקרקרת. אחת הדרכים להגיע אל ארוחת הצהריים בתחושה מאוזנת היא על ידי פיזור הארוחות לאורך היום. כלומר, הקפידו לאכול משהו קל כשעתיים לפני הארוחה, וודאו, שלא מדובר במאכל, שמתפרק מהר. במסגרת קורס תזונה ממליצים על לחם מקמח טף, או קמח מלא, אשר מכיל ערך גליקמי גבוה וסיבים תזונתיים, ולכן תורם לתחושת שובע. תוכלו לשדך לכריך ירק או שניים, ואולי אפילו סלט קטן, וכמובן מנת חלבון/ שומן  כמו מוצרי גבינה רזה, טחינה ואפילו אבוקדו.

לנהל את המאזן האנרגטי לאורך היום.

אנו ערים כשני שלישים מהיממה, כלומר כ 16 שעות. איתם אנו צריכים להתנהל. כידוע, לא בכל 16 השעות נחוש את אותו פרץ אנרגטי. קיים קשר ישיר בין תחושת רעב “קרייבינג” לעייפות. יש מחקרים, שנידונו במסגרת קורס תזונה, שאף “הקרייבינג” הזה עשוי להביא לאכילה רגשית.
כידוע – אכילה רגשית היא הצורך לספק חסכים באמצעות אכילה, שבמקרים רבים, הופכת לבלתי מבוקרת.
אם אתם עייפים, תנוחו, תקשיבו לגוף, גם אם יש עומס, לחץ, רעש, וגם אם “העולם מתמוטט”. חצי שעה של מנוחה מלאה, ללא טלפונים, רשתות חברתיות והפרעות תעשה עבורכם פלאים.
מקמו עצמכם בסביבה שקטה ונוחה, והתנתקו.
וזכרו – הדרך הטובה ביותר בהתמדה מתחילה באיזון.

Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

Accessibility