בריאות לנפש

גמילה מעישון באמצעות סיגריה אלקטרונית

סיגריה אלקטרונית

אין מעשן סיגריות אחד (סמוקר) שלא רוצה להיגמל מהרגל העישון ולא מעט מעשנים מוצאים את עצמם מגיעים לסדנאות גמילה כאלו ואחרות (באופן פרטי או דרך קופת החולים), רוכשים מסטיקים האמורים לעזור להיגמל, מדביקים מדבקות ואף הולכים לדרכי גמילה שונות המבטיחות להם גמילה מיידית ותמידית. בשורות הבאות, אנחנו רוצים להציג בפניכם דרך גמילה מעישון חכמה וכזו אשר תצליח לעזור לכם להיפטר מהרגל העישון בדרך מיוחדת וכזו אשר סביר להניח תצליח לגרום לכם להיגמל מבלי כל “הכאבים” הכרוכים בגמילה.

נעים להכיר: הסיגריה האלקטרונית

הסיגריה האלקטרונית פרצה לחיינו בשנים האחרונות וכבר רוכשת לעצמה מוניטין כאמצעי גמילה נהדר מעישון סיגריות. את הסיגריה המציאו בהונג קונג ויעודה היה תחליף לסיגריות הרגילות המסוכנות למעשנים ואמצעי להפסקת עישון. הסיגריה בעלת מראה הדומה לסיגריה רגילה והיא אף מדמה את פעולת העישון ומעניקה את אותה תחושת עישון – ללא החומרים המסוכנים והניקוטין. כיצד זה מתבצע? ובכן, עישון הוא בעצם שאיפה ונשיפה וכאשר שואפים את הסיגריה האלקטרונית אזי נכנס לפעולה תא מיוחד הקיים בסיגריה האלקטרונית והעשן מתפרק לחלקיקים עם האדים. וכך, אותו אדם המעשן את הסיגריה האלקטרונית, נהנה מאותה חווית עישון סיגריה רגילה ובעצם לא מרגיש את הגמילה בשיא הכח, וכך תהליך הגמילה הופך קל יותר לכל מעשן.

הסיגריה בנויה ממספר חלקים: הסיגריה עצמה, סוללות נטענות, נוזל מילוי לסיגריה אלקטרונית ומטען להטענת הסיגריה. בסיגריה אין את החומרים המסוכנים שיש בסיגריה רגילה ותרומתה להפסקת העישון היא גבוהה מכיוון שהמעשן עדיין מעשן כביכול ויכולת ההסתגלות היא גבוהה.

יתרונות הסיגריה האלקטרונית

  • ריח – אחד היתרונות הבולטים של הסיגריה האלקטרונית הוא חוסר הריח הנלווה לסיגריות רגילות. ימי החלפת הבגדים, התזת הבושם או קבלת הריח של הסיגריות עברו וחלפו וכיום ניתן לעשן מבלי לסבול מאפקט הריח הנוראי.
  • עלות – עלות הסיגריה האלקטרונית נמוכה הרבה יותר מאשר עלויות הסיגריות הרגילות. לאחר שנרכשה הסיגריה, יש רק לרכוש נוזל מילוי לסיגריה אלקטרונית בעלויות משתלמות וכפי שציינו לעיל, הסוללות של הסיגריה הן סוללות נטענות.
  • טעמים שונים – עישון הסיגריה האלקטרונית הוא באמצעות נוזל מילוי לסיגריה אלקטרונית והוא מגיע במגוון טעמים שונים. כל מעשן או מעשנת יכולים להיגמל מעישון עם טעם טוב ולבחירתם.
  • נוחות – בשונה מסיגריה רגילה, את הסיגריה האלקטרונית ניתן לעשן בכל מקום ובכך הצורך לצאת מבית הקפה או לשבת במרפסת בקור או בחום, נעלם כלא היה. ישנם נוזלי מילוי בעלי ריח נהדר שרבים אוהבים להריח ובוחרים לעשן בתוך המקומות הסגורים – דבר שלא היו שוקלים לעשות עם סיגריה רגילה.

לסיכום, הסיגריה האלקטרונית היא דרך נהדרת להפסיק לעשן ולעשות זאת בסטייל: בנוחות מקסימלית, בעלויות נמוכות, מבלי לוותר על “הפאן” שבעישון ובטעמים שונים ומיוחדים. אם אתם שוקלים להיגמל מעישון סיגריות, אנו ממליצים לנסות את הסיגריה האלקטרונית.

Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

Accessibility