בריאות לנפש

אורח חיים בריא

אורח חיים בריא
אורח חיים בריא

אנשים רבים מקיימים אורח חיים אינטנסיבי שכולל מעגל בלתי נגמר של שעות מרובות בעבודה וניהול חיי משפחה על כל  המשתמע מהם. רבים מהם גם מטפלים בהורים מבוגרים ומבצעים עבורם משימות רבות. בקצב חיים כזה יש צורך לשמור על אורח חיים בריא. הדבר אומר פעילות ספורטיבית, דיאטה נכונה, יציאה לחופשה מרוכזת לפחות אחת בשנה ולצידה מספר ימי חופשה נוספים מדי פעם, התעסקות בתחביבים שונים כולל בחוגים המציעים פעילויות אלטרנטיביות ועוד. לרפואה המשלימה יש הרבה מה להציע עבור אנשים רבים, וטיפולי דיקור סיני, שיאצו, רפלקסולוגיה ואחרים שנעשים על דרך קבע או על בסיס מזדמן יכולים לסייע רבות לבריאות הגוף ולשלוות הנפש.

היתרונות ברפואה משלימה

בריאות הגוף קשורה בבריאות הנפש וכאשר מתגלית בעיה כרונית או אחרת שמפריעה בחיי היום יום יש לטפל בה במהירות ודחיפות. הרפואה הסטנדרטית מציעה פתרונות רבים אבל, גם לרפואה המשלימה יש פתרונות שיכולים לסייע במקרים שונים. דיקור סיני הוא אחד הטיפולים  הללו. ביסוד הפילוסופיה שעומדת מאחרי שיטת  הטיפול הזאת עומד הרעיון שבגוף יש ערוצי אנרגיה שנקראים מרדיאנים. דיקור סיני נעשה באמצעות מחטים מיוחדות אותן מחדירים לעור. דיקור, איפה, על  המרדיאנים הללו או בקרבתם יכולים להשפיע לטובה על אזורים או אברים בגוף. לנקודות נבחרות יש השפעה על איברים שונים ועל תופעות מטרידות ומומחים לדיקור סיני מכירים את כל הנקודות  הללו.

תהליך הטיפול מתחיל באבחון והמטופל נשאל על סוג הבעיה המציקה לו. בנוסף, נעשות בדיקות לשון ודופק. בהתאם לאבחון נבחרות נקודות  הדקירה. הטיפול נעשה בשכיבה והחדרת המחטים נעשית בקלות. המחטים הקטנות העדינות והגמישות גורמות להפרשת חומרים משככי כאבים טבעיים בגוף. התועלת המופקת מכך היא הקלה בכאבים ובבחילות, ובמקרים רבים, הקלה לאנשים אשר סובלים מדלקת מפרקים. המטופל מרגיש תחושות עקצוץ קלות כאשר המחטים מוחדרות ובסיום  הטיפול מבצעים לו בדיקת דופק נוספת כדי לבדוק את השפעת הדיקור עליו. אורך הטיפול משתנה בהתאם לצורך. ניתן לעשות טיפול אחד או סדרת טיפולים בהתאם למחלה, לדלקת או  הבעיה הרפואית ממנה הוא סובל.

טיפולי דיקור סיני יכולים להשתלב בטיפולים של הרפואה הקונבנציונלית. כלומר: מטופל שלוקח משככי כאבים בגין בעיה קיימת יכול לבצע גם דיקור סיני כטיפול משלים. הרפואה המסורתית מכירה בדיקור הסיני כסוג של טיפול שמסייע במקרים רבים, ומשום כך, מציעה טיפולים אלו במסגרות רפואיות שונות שלה. אורח חיים נכון נמדד, איפה, בשילוב של פעילויות וטיפולים שמאפשרים לכל אחד שמירה על בריאותו, קרי: עבודה מתגמלת ומעניינת, וכן, התחייבויות קיימות לצד עיסוקים, פעילויות וטיפולים אשר תורמים לבריאות הגוף והנפש. מומלץ לקבל טיפולי דיקור סיני וטיפולים אלטרנטיביים אחרים ממומחים לנושא אשר הינם בעלי ידע וניסיון בתחום. בתום כל טיפול מקצועי כזה ירגיש כל מטופל את זרימת הדם בגוף ויזכה להפוגה גדולה ולהקלה מכאבים אשר הטרידו רבות את מנוחתו.

Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

Accessibility