בריאות לנפש

הקשר של כושר לבריאות הגוף והנפש

בין הגוף לבין הנפש יש השפעה הדדית

אחד ההבדלים המהותיים בין הרפואה והפילוסופיה המערבית לבין זו המזרחית, הוא ההפרדה בין גוף ונפש. עוד מימי יוון העתיקה, הפרידו פילוסופים מערבים את הנפש מהגוף, והציגו אותם פעמים רבות כמנותקים ואף כנוגדים זה את זה. במזרח לעומת זאת, התפשטה תפיסה יותר הוליסטית של הקשר בין הנפש לבין הגוף, כאשר הם מהווים חלק מאותו המכלול. בשנים האחרונות החל המדע להבין יותר לעומק שהקשר בין הגוף לבין הנפש הוא מהותי ומשפיע על שניהם בצורה חזקה ביותר. הורמונים כמו קורטיזול מופרשים במצבי לחץ נפשי בין השאר, ומשפיעים על שלל מערכות הגוף, בין היתר על המערכת החיסונית. בעיות גופניות ומחלות שונות עשויות לגרום לדיכאון, כאשר בעיות של חוסר שינה מקושרות לכך באופן מובהק. למעשה, ההפרדה בין מה נחשב לחלק מהנפש לבין מה שנחשב כחלק מהגוף נפרצה לחלוטין, וכיום הם מהווים בעיני חוקרים פשוט שני חלקים משלם אחד. ההשפעה ההדדית של הגוף והנפש זה על זה, מאפשרת לנו להבין יותר טוב את החשיבות של כושר גופני.

כושר יכול להיות דרך לשיפור מצב נפשי ובריאותי דרך אימון נכון

ידוע כי בחירת חדר כושר בחלון ובפרט כושר טוב ופעילות גופנית יכולים בהחלט להשפיע לטובה על מצבו הבריאותי של אדם. בשנים האחרונות, בזכות שלל מחקרים, הצטבר מידע רב לגבי ההשפעות המיטיבות של אימון גופני על מצבו הנפשי של האדם. פסיכיאטרים ופסיכולוגים רבים נוטים להמליץ על שינוי אורחות חיים ועל עיסוק בפעילות גופנית כחלק מהטיפול אשר יכול אף לייתר את השימוש בחלק מהתרופות. האימונים השונים משפיעים בצורות רבות על הנפש והגוף, כאשר הסוגים המרכזיים הם:

  • אימון סיבולת: אימון סיבולת כדוגמת נסיעה על אופניים, ריצה או שחייה הם בעלי השפעה ישירה על המצב הגופני והנפשי שלנו. מבחינת הגוף, אימון מסוג זה יעיל ביותר בשריפת שומנים, ובהפחתת הסיכוי למחלות לב וכלי דם. מבחינה נפשית, האימון מחזק ביטחון ודימוי עצמי, ויוצר תחושת מסוגלות לאורך זמן.
  • אימון כוח: אימון כוח בעזרת רצועות או משקולות מאפשר לנו להאיץ את חילוף החומרים שלנו. זה מאפשר שינוי בהרכב הגוף מבחינת יחס שריר שומן, וכמו כן מעלה את האנרגיה הנפשית לכל היום. נוסף על כך, במהלך האימון משתחררים אנדורפינים וחומרים נוספים במוח המעניקים לנו תחושה טובה.

חשוב להיעזר בבעלי מקצוע בעלי מומחיות בתחום

אימון נכון הוא דרך נהדרת לשינוי מצב בריאותי כמו גם לשיפור אישי. חשוב לזכור כי אימון נכון הוא תרופה לכל דבר ועניין לשלל בעיות נפשיות, ולכן חשוב מאוד לבצע אותו בצורה נכונה. אימון לא נכון עשוי בהחלט לייצר פגיעה גופנית חמורה, אשר תגביל אותנו לשנים רבות קדימה. לכן, עלינו להתייעץ עם בעלי מקצוע בעלי מומחיות בתחום. בעלי מקצוע אלו יוכלו לכוון אתכם לעוצמת האימון ולסוג האימון המתאימים לכם, ויוכלו לסייע לכם להתאים את תוכנית האימונים למטרות האישיות שלכם.

Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

Accessibility