בריאות לנפש

הגשמה עצמית זה אפשרי!

הגשמה עצמית
הגשמה עצמית

אתם מרגישים לא ממומשים, חסר עוד דבר אחד על מנת שהבלבול, התסכול או העייפות שאתם חשים יעלמו. משהו שאתם מרגישים שנמצא בקצות האצבעות, הרמתם את ידכם וכמעט הגעתם אליו. הדבר הזה נקרא “הגשמה עצמית” ומסתבר שהוא נמצא ממש קרוב אם רק תשכילו להקשיב לגוף שלכם.

הקשר הבלתי יאמן בין הגוף לנשמה ולרגשות שלנו מוסבר על ידי חוקרים רבים כחומרים שהופרשו במוח וגורמים לנו להרגיש עצב או אושר, כעס או שמחה, תסכול ומירמור או סיפוק מעצם היותנו קיימים. כאשר אנו מתחילים בפעילות גופנים סדירה אנו מגלים שמשום מה אנו מאושרים יותר – מה יוצר את התחושה הזו של הגשמה עצמית?

שיקוי החיים: המוח שלנו יודע לייצר אותו לבדו!

בעת פעילות גופנית משתחררים לגוף אנדורפינים המטשטשים תחושות כאב ומשרים עלינו תחושה עילאית של הנאה. יש המסבירים את המנגנון הזה כחלק חיוני שנועד להגן עלינו – אם אנו בורחים מבעל חיים ורצים במהירות הבזק בזכות האדרנלין כאב עשויי להופיע בשרירים לאחר זמן מה. כאשר עצרנו את הריצה האנדורפינים משככים את הכאב ומאפשרים לנו להמשיך בשגרת יומנו.

שני החומרים המחזקים את התחושות החיוביות

שני חומרים נוספים שגורמים לנו לחוש את האושר והשלווה הם הנורואדרנלין והסרוטונין, אנו ערניים יותר ורואים את העולם באופן חיובי ומסוגלים לפתור בעיות בדרך יצירתית כמו גם למצוא את התחביבים הגורמים לנו אושר, את מקומות העבודה הגורמים לנו לחוש רצויים ומוערכים או את הסופר או המוזיקאי החביב עלינו. שעות הפנאי הופכות להיות מרתקות והשגרה שנראתה לנו משמימה נראית כמו שלווה טבעית.

הגשמה עצמית: חזקו את התחושה עם תזונה מתאימה

את כל הטוב הזה אנו מסוגלים לחזק באמצעות תזונה מתאימה. כאשר אנו מספקים לגוף את כל הדרוש לו מבחינת ויטמינים, מינרלים, חלבון וחומצות שומן (כמו למשל באומגה 3) המוח זוכה לכל המרכיבים המעודדים את התפתחות התאים ואת תחושת השלווה הטבעית. כאשר אנו רעבים או חסרים לנו חומרים חיוניים בגוף אנו נכנסים למצב של מגננה המפחית את ייצור ההורמונים החיוניים לתחושה הנפלאה של מימוש עצמי.

שלבו גם פעילות מרגיעה הממלאת את המצברים הנפשיים

אחרי שדאגנו לצרכים הבסיסיים ביותר לקיומנו (כפי שהסביר באריכות מאסלו בפירמידת הצרכים המתחילה ממזון באוויר ומסתכמת בגשמה עצמית) אנו מסוגלים להמשיך הלאה. שלבו בחייכם את הקסם של פעילות מרגיעה נוספת כמו יוגה, טאי צ’י או כל פעילות שמאפשרת לכם להתנתק ולו למספר שעות משגרת העובדה היומית ותגלו כי המרחק ביניכם לבין הגשמה עצמית הצטמצם מעצמו.

לסיכום, אינכם צריכים לצאת לטיול על פסגת ההימאליה או לבקר במנזר זן מרוחק על מנת להגיע לתחושת הגשמה עצמית. הדרך מתחילה בשביל שנמצא קרוב קרוב אליכם – הגוף והנפש המשולבים בדרך קסומה ומסתורית זה בזה ומאפשרים לנו להגשים את מהותנו.

Advertisement

Advertisement Small

ווידיאו

Accessibility